کد خبر: ۱۸۸۲۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۲
فرمانده سپاه الغدیر یزد با اشاره به اذعان مقام معظم رهبری به یک‌هزار شهید دانش‌اموز یزد، گفت: مجوز برگزاری کنگره ملی ۱۰۰۰ شهید دانش‌آموزان استان یزد صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، سردار «رضا پورشمسی» به مناسبت چهل و دومین سالگرد تشکیل بسیج به فرمان حضرت امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۸، در نشستی با خبرنگاران که در محل مسجد ملااسماعیل یزد برگزار شد، با اشاره به بیان مقام معظم رهبری در مورد بسیج که فرموند «هر انسان بزرگواری که دل در گروی انقلاب اسلامی داشته باشد، یک بسیجی است»، گفت: خوشبختانه امروز قاطبه‌ی مردم ایران بسیجی محسوب می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به شکست و ناکامی بشر در اعمال مکاتب مختلف مدیریتی بعد از انقلاب صنعتی فرانسه، گفت: در این وانفسای مکاتب خاکی بشری، یک اندیشه‌ی بزرگ و الهی با عنوان «مکتب بسیج» و «مکتب شهیدان» توسط امامراحل (ره) مطرح شد که اکنون بیش از چهار دهه در تمام ساحت‌ها حکمرانی موفق داشته است.

وی گفت: هرچند به دلیل این که اولین ورود بسیج با توجه به وقوع جنگ تحمیلی به ساحت نظامی اتفاق افتاد، بیشتر بسیج را در این شاخه متصور می‌شوند ولی نگاه مکتب بسیج به تمام ساحت‌های حکمرانی است. 

فرمانده سپاه الغدیر یزد با اشاره به نامگذاری هفته بسیج ۱۴۰۰ به عنوان «بسیج پاره‌ی تن مردم»، به تشریح برنامه‌های این هفته در استان پرداخت و گفت: طلیعه‌ی هفته بسیج در استان با جریان جهادگران علمی و برپایی نمایشگاهی در این رابطه در حاشیه جلسه تفسیر قران با حضور آیت الله ناصری امام جمعه یزد در محل حسینیه ثارالله خواهد بود.

وی با بیان این که در مجموع ۱۵۰۰ برنامه رده برای این هفته در استان تدارک دیده شده است، برگزاری اجلاسیه نماز نیروهای مسلح با حضور دکتر حاجی‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، گردهمایی جهادگران بسیجی و نیز گردهمایی فرماندهان را از دیگر این برنامه‌ها خواند.

سردار پورشمسی در پایان نیز با اشاره به دیدار عوامل برگزاری دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان یزد در سال گذشته با مقام معظم رهبری و اذعان ایشان به قریب یک‌هزار شهید دانش‌اموز در این استان، گفت: خوشبخنانه مجوز برگزاری کنگره ملی ۱۰۰۰ شهید دانش‌آموزان استان نیز اخذ شده و در هفته بسیج امسال شاهد آغاز این فعالیت‌های ستاد این کنگره ملی نیز خواهیم بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار