کد خبر: ۱۸۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
شهردار همدان گفت: طرح‌های گردشگری در محلات قدیمی این شهر با هدف حفظ و احیای بناهای تاریخی و فرهنگی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سید مسعود حسینی در بازدید از محله های قدیمی همدان اظهار داشت: ساخت پروژه گردشگری در محله کبابیان و توسعه گردشگری در خانه پوستی زاده شهر همدان در دستور کار قرار دارد تا محلات قدیمی حفظ و احیا شود.

 

وی ادامه داد: طرحی با الگو برداری از شهر کاشان در استفاده فرهنگی و اقتصادی از خانه های قدیمی مورد مطالعه قرار گرفته است تا خانه پوستی زاده با هدف توسعه بخش گردشگری به هتل بومگردی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه با احیا و مرمت ساختمان پوستی زاده، بخشی از محوطه این طرح برای رستوران و کافی شاپ مورد استفاده قرار خواهد گرفت افزود: اجرای این طرح موجب پویایی منطقه، جذب گردشگر و همچنین بهره مندی شهروندان از امکانات مجموعه خواهد شد.

حسینی گفت: با مساعدت شهرداری این پروژه به مجموعه گردشگری تبدیل می‌شود و براساس پیش بینی ها برای تکمیل آن ۶ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

شهردار همدان در خصوص اجرای پروژه گردشگری در محله کبابیان نیز گفت: این طرح با الگوبرداری از کاروانسراهای سنتی همدان در زمینی به مساحت حدود سه هزار متر مربع اجرا و به محلی برای برگزاری نمایشگاه های فصلی با هدف اجرای فعالیت های فرهنگی، آموزشی و تبلیغی تبدیل می شود.

حسینی با تاکید بر ضرورت انجام فعالیت های فرهنگی و تبلیغی در کنار موضوعات اقتصادی در این محلات گفت: به همین منظور تعدادی مغازه برای عرضه محصولات صنایع دستی همدان و فرهنگی مرتبط با هویت محلات در محوطه حیاط و جداره بیرونی این طرح تعریف شده است. 

شهردار همدان خاطرنشان کرد: طرح مناسبی با فضای گردشگری به همراه اقامتگاه و رستوران سنتی برای گردشگران با هدف توسعه و رونق محله کبابیان در نظر گرفته شده است.

حسینی افزود: طرف قرارداد این پروژه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) است که فاز مطالعاتی و تهیه نقشه فاز اول معماری انجام شده و هزینه ساخت این طرح در حدود ۸۸ میلیارد تومان برآورد شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار