کد خبر: ۱۸۸۸۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
رئیس فدراسیون قایقرانی کشورمان درباره آخرین وضعیت تیم ملی آب‌های آرام توضیحاتی را بیان کرد.

علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی کشورمان در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اینکه پدرو سنا سرمربی جدید تیم ملی آب‌های آرام چه زمانی به ایران می‌آید اظهار داشت: کار‌های مربوط به ورود او به ایران تا حدود زیادی به پایان رسیده است. خوشبختانه شورای برون مرزی و وزارت ورزش موافقت خود را اعلام کردند. همچنین صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک هم در این مدت کمک‌های زیادی به ما انجام داد و در پرداخت هزینه سرمربی کار‌های مربوط را پیگیری کرد. در چند روز گذشته صحبت‌های خوبی با سنا انجام دادیم و تقریبا کار‌های روادید او تمام شده است و به احتمال بسیار زیاد تا ۱۰ روز آینده به ایران خواهد آمد تا قراردادش را با فدراسیون قایقرانی ایران امضا کند.

رئیس فدراسیون قایقرانی ادامه داد: بعد از بسته شدن قرارداد پدرو سنا با تیم ملی قایقرانی آب‌های آرام، او بلافاصله کار خود را برای مسابقات آسیایی هانگژو چین و المپیک پاریس آغاز خواهد کرد. امیدوارم با آمدن سنا به ایران بتوانیم مربیان جوان کشورمان را هم آموزش داده و از علم او در قایقرانی استفاده کنیم. طبق توافقاتی که با سرمربی جدید تیم ملی قایقرانی آب‌های آرام انجام دادیم قرارداد او تا پایان مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس است.

حضور سنا می‌تواند در روند نتیجه گیری تیم ملی قایقرانی تاثیرگذار باشد

سهرابیان درباره اینکه با وجود سنا در تیم ملی قایقرانی آب‌های آرام ملی پوشان چه نتیجه‌ای در مسابقات آسیایی کسب می‌کنند گفت: قبل از رقابت‌های المپیک ما بازی‌های آسیایی چین را در پیش داریم. ما انتظار نداریم در فاصله ۹ ماه مانده به شروع بازی‌های آسیایی سنا بتواند نتایج خوبی در آن مسابقات کسب کند. به هر حال هیچ فرد عاقلی انتظار ندارد مربی که به تازگی هدایت تیم ملی را به دست گرفته است بتواند نتایج حیرت انگیزی کسب کند، اما حضور او در رقابت‌های آسیایی قطعا می‌تواند در روند نتیجه گیری تیم ملی تاثیرگذار باشد. برنامه اصلی ما برای مسابقات المپیک پاریس است و امیدوارم با حضور سنا بتوانیم در آن رقابت‌ها عملکرد موفقی داشته باشیم.

رئیس فدراسیون قایقرانی درباره سایر رشته‌های دیگری مثل روئینگ که آیا ممکن است تغییراتی کند یا خیر بیان داشت: سطح قایقرانی ما نسبت به کشور‌های دیگری پایین است و علت آن هم این است که علم مربیگری در لحظه تغییر می‌کند و قطعا ما در این زمینه نیاز به علم روز دنیا داریم. با وجود تعدد ورزشکارانی که در کشورمان وجود دارد نیازمند مربیانی هستیم که با علم روز دنیا آشنایی دارند. نه تنها روئینگ، بلکه در سایر رشته‌ها هم حاضر هستیم از مربیان با دانش استفاده کنیم.


بیشتر بخوانید


سهرابیان بیان کرد: قایقرانی متعلق به ایران نیست و به همین دلیل مربیان ما برای اینکه علم خود را افزایش دهند نیازمند این هستند که از علم مربیان روز دنیا بهره برده و آن را تکیمل کنند. همچنین کشتی برای ایران است، اما دیدیم فدراسیون برای اینکه کشتی فرنگی بتواند صاحب عنوان شود در یک دوره‌ای از مربیان خارجی استفاده کرد. قایقرانی هم به همین شکل است و کسی که دانش بالایی دارد قطعا می‌تواند به مربیان قایقرانی ما هم آموزش دهد.

رئیس فدراسیون قایقرانی درباره آخرین وضعیت تیم ملی روئینگ جهت شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: تیم ملی قایقرانی کشورمان تا یک ماه دیگر باید در مسابقات قهرمانی آسیا که به میزبانی تایلند برگزار می‌شود، شرکت کند. مطمئن باشید ما تیمی را به این مسابقات اعزام می‌کنیم که با بیشترین مدال به کشور باز خواهند گشت. عباسی و فرزام (سرمربیان تیم‌های ملی قایقرانی روئینگ بانوان و آقایان) با تمام وجود در حال آماده کردن تیم هستند و امیدوارم قایقرانی ما در رقابت‌های قهرمانی آسیا بهترین نتیجه را کسب کرده و با دست پر به کشور باز گردند.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار