کد خبر: ۱۸۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۳

اینستاگرام متا چندین سال است که به کاربران مناطق پشتیبانی‌شده اجازه می‌دهد تا به استوری‌های خود موسیقی اضافه کنند. با کاتالوگی که شامل میلیون‌ها آهنگ در هر نوع سبکی است، کاربران می‌توانند چند ثانیه از یک آهنگ خاص را به تصاویر و ویدیوی‌های استوری خود بیافزایند. در نهایت نیز که با ورود قابلیت ریلز پشتیبانی اینستاگرام از موسیقی گسترش یافته، این شرکت اکنون در حال آزمایش این قابلیت در پست‌های فید و در مناطق محدودی است.

براساس آخرین گزارشات، این قابلیت با درصد کمی از افراد در حال آزمایش است. کاربران در کشور هند و سایر کشورهای نامشخص قابلیت جدید این پلتفرم را دریافت کرده‌اند. اگر شما نیز جزو کاربران مناطق منتخب باشید، هنگامی که قصد دارید پستی را منتشر کنید، با منوی جدیدی برای انتخاب موسیقی مواجه می‌شوید. سپس می‌توانید چند ثانیه از آهنگ خاصی که دوست دارید را به پست خود اضافه کنید. حقیقتا، عملکرد این قابلیت شبیه به اضافه کردن موسیقی به استوری و ریلز است، اما این بار در پست‌های فید اصلی شاهد اضافه کردن موسیقی خواهیم بود.

قابلیت اینستاگراماینستاگرام به شما امکان مشاهده‌ی ریلز‌هایی را می‌دهد که توسط کاربران با آهنگ خاصی منتشر شده‌اند. بنابراین، افراد می‌توانند برای ساخت ویدیوهای کوتاه خود خلاقیت به خرج دهند و کاربران دیگر نیز می‌توانند همه آن‌ها را ببینند و سرگرم شوند. با گسترش پشتیبانی موسیقی از پست‌های فید، کاربران می‌توانند به طور مشابه سایر پست‌های عمومی را که شامل یک آهنگ خاص هستند، مشاهده کنند. علاوه‌بر این گزینه‌ی Use Audio در کنار پست‌ها وجود دارد و می‌توانید توسط آن به‌راحتی از موزیک موجود روی فید کاربر دیگری برای پست خود بهره ببرید.

هنوز کاملا مشخص نشده که چه زمانی ویژگی اضافه کردن موسیقی به پست‌های اصلی برای کاربران مناطق دیگر نیز در دسترس قرار می‌گیرد. شایان ذکر است که به‌طور کلی احتمال دارد تا ویژگی مذکور نتواند مرحله‌ی آزمایشی را با موفقیت پشت سربگذارد و در دسترس کاربران قرار نگیرد.

همانطور که می‌دانید اینستاگرام که سایه‌ی رقبا را بسیار نزدیک‌تر از قبل حس می‌کند، در ماه‌های اخیر قابلیت‌ها و به‌روزرسانی‌های جدید و منتوعی برا ترغیب کردن افراد به ماندن در این پلتفرم اضافه کرده است. یکی از این قابلیت‌ها، ویژگی «تکان شدید» است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا مشکلات این پلتفرم را سریع‌تر گزارش کنند.

اگر از اپلیکیشن اینستاگرام استفاده می‌کنید و آن‌طور که باید کار نمی‌کند، وقتی اپلیکیشن باز است گوشی خود را تکان دهید، یک صفحه‌ی جدید برایتان باز می‌شود که از شما می‌پرسد: «مشکلی پیش آمده است؟» و در آن قسمت به‌راحتی مشکل خود را به سرور‌های این پلتفرم محبوب گزارش می‌کنید.

قابلیت جدید دیگری که به اینستاگرام اضافه شده چیزی است که مدیرعامل این پلتفرم آن را ویژگی «بالاخره» نامید. این قابلیت به شما امکان حذف یک تصویر از اسلاید عکس‌ها را می‌دهد. او افزود که این قابلیت را کاربران بسیار زیادی از ما درخواست کردند و شرکت هم بالاخره به درخواست آن‌ها خود احترام گذاشت و این قابلیت کاربردی را در دسترس همه‌ی کاربران قرار داده است.

«موسری» با ویدیویی که در توییتر منتشر کرد توضیح داد: «اکنون می‌توانید بروید و یکی از تصاویری را که در اسلاید‌های پست خود دوست ندارید را انتخاب کنید، سپس به منوی سه نقطه در بالا سمت راست بروید، ویرایش را بزنید، عکسی که می‌خواهید از شر آن خلاص شوید را انتخاب کرده و نماد حذف را در بالا قسمت سمت چپ مشاهده خواهید کرد که می‌توانید آن را پاک کنید.»

قابلیت اینستاگرام

علاوه‌بر این قابلیت‌ها، اینستاگرام شروع به استفاده از ویدیوهای سلفی برای تأیید هویت کاربر کرده است. اساسا اینستاگرام از کاربران جدید می‌خواهد که یک کلیپ ویدیویی سلفی کوتاه بگیرند که سپس توسط الگوریتم‌های هوش مصنوعی این شرکت برای تأیید اینکه شما یک کاربر واقعی هستید استفاده می‌شود.

متا(فیسبوک)، مالک اینستاگرام  اطمینان می‌دهد ویدیوهای سلفی که آپلود می‌کنید هرگز در اینستاگرام قابل مشاهده نیستند و ظرف ۳۰ روز حذف خواهند شد. همچنین گفته شده که این تکنولوژی از داده‌های بیومتریک و فناوری تشخیص چهره‌ی این شرکت استفاده نمی کند.

همچنین اینستاگرام برای جذب کاربران تیک‌تاک قصد دارد تا ویدیوهای ریلز را به قابلیت تبدیل متن به گفتار مجهز کند.زمانی که کاربران متنی را برای ویدیوهای ریلز تایپ می‌کنند، می‌توانند از امکان تبدیل این متن به صدا استفاده کنند که در حال حاضر دو صدا برای این قابلیت ارائه شده است.

منبع: xda-developers

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار