کد خبر: ۱۹۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
شاخص کل بورس امروز با اُفت ۳ هزار و ۷۴۱ واحد، در تراز یک میلیون و ۲۹۱ هزار و ۸۰۸ واحدی متوقف شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛  شاخص کل بورس تهران، امروز سه شنبه (۲۳ آذرماه) در ابتدای معاملات با اُفت ۵ هزار و ۷۶۲ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۹ هزار واحدی قرار گرفت. در پایان معاملات شاخص کل بورس امروز با اُفت ۳ هزار و ۷۴۱ واحد، در تراز یک میلیون و ۲۹۱ هزار و ۸۰۸ واحدی متوقف شد.



بیشتر بخوانید


ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان رسید. «خودرو»، «وغدیر» و «فولاد» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خودرو»، «شستا» و «خساپا» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص هم وزن نیز با اُفت ۳ هزار و ۷۳۸ واحدی بر روی پله ۳۴۵ هزار و ۴۵۹ واحد قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۳ هزار و ۹۶۰ میلیارد سهم به ارزش هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با اُفت ۷۲ واحد روی پله ۱۸ هزار و ۵۹۰ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد ۷۴۳ هزار و ۶۰ میلیون سهم به ارزش ۵۵۴ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فولاد، شپدیس و شبندر به ترتیب با ۴۳۹.۳۹، ۴۱۹.۸۹ و ۴۰۲.۹۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. خودرو، وغدیر و خساپا به ترتیب با ۷۲۳.۷۹، ۶۱۱.۸۴ و ۳۸۱.۱۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد‌های آریا، اتکا وشبصیر هجرت به ترتیب با ۲۵.۵۱، ۴.۰۳ و ۳.۶۵ واحد، بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های هرمز، زاگرس و سمگا به ترتیب با ۱۸.۸۵، ۱۱.۱۱ و ۱۰.۱۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۳۵۹ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. شیمیایی، فلزات اساسی، اداره بازار‌های مالی در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های داسوه، کسرام و فجام بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های غمارگ، لخزر و غدام بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های بمپنا، نطرین و اتکای بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت زکشت، تاپکیش و غمینو بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، کمند و پارند بیشترین عرضه و فروش سهام را نماد‌های دپارسح، افران و خودرو در بورس تهران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اراد ۹۴، اعتماد و اراد ۹۲ بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های اراد ۹۴، تابان ۰۳ و اعتماد در فرابورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های کمند، خودرو و پالایش بیشترین ارزش معامله و نماد‌های خودرو، خساپا و ملت ۲ بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند. همچنین اراد ۹۳، اراد ۹۳۴ و اراد ۹۲ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کرمان، سپیدما و سپیدما ۲ بیشترین حجم معامله را در فرابورس ایران تجربه کرد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار