کد خبر: ۱۹۱۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹
نماینده عراقی:
یک نماینده عراقی گفت که بر خلاف ادعا‌های مطرح شده، آمریکا کمکی برای شناسایی و رصد تحرکات داعش نمی‌کند و نیرو‌های اطلاعاتی عراقی این کار را انجام می‌دهند.

سرویس بین الملل جوان آنلاین: «جبار المعموری» از اعضای ارشد ائتلاف الفتح و نماینده پارلمان عراق گفت آمریکایی‌ها علی‌رغم داشتن تجهیزات مناسب، کمکی برای رصد تحرکات تروریست‌های داعش نمی‌کنند.

او به وبگاه المعلومه گفت که آمریکا ۵ الی ۷ ماهواره دارد که می‌تواند تمامی تحرکات را بر فراز عراق رصد کند، اما ادعای برخی رسانه‌های نزدیک به این کشور در خصوص اینکه آمریکا اطلاعات مورد نیاز برای حمله به داعش را در اختیار نیرو‌های عراقی قرار می‌دهد، کذب است.

المعموری تأکید کرد جنگنده‌ها و نیروی هوایی عراق برای هدف قرار دادن مواضع داعش از اطلاعات جمع‌آوری نیرو‌های امنیتی به خصوص الحشد الشعبی استفاده می‌کنند.

این نماینده عراقی همچنین گفت که حملات تروریستی داعش و محرمانه ماندن زمان و مکان این حملات تا پیش از انجام آن نشان می‌دهد که تروریست‌ها از برخی منابع داخلی و خارجی تأمین اطلاعاتی می‌شوند.

او اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق را آغازی بر پایان گروهک تروریستی داعش دانست و تأکید کرد که مردم عراق بدون کمک آمریکایی تاکنون با این گروهک مبارزه کرده‌اند.

این سخنان در شرایطی گفته می‌شود که طبق گفته مقامات عراقی، نیرو‌های آمریکایی باید تا پایان سال جاری میلادی این کشور را ترک کنند، با این وجود «کنت مک کنزی» فرماندهس ازمان تروریستی سنتکام گفته است که ۲۵۰۰ نیروی آمریکایی عراق را ترک نخواهند کرد و صرفا نقش آن‌ها از حالت رزمی به حالت مستشاری و آموزشی تغییر خواهد کرد.

با این حال گروه‌های عراقی می‌گویند که هرگونه حضور آمریکایی‌ها به هر بهانه‌ای در عراق، همان اشغالگری است.

برچسب ها: آمریکا ، داعش ، تروریست
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار