کد خبر: ۱۹۱۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰
یک مقام مسئول گفت: در ۵۳ فرودگاه تحت مالکیت خود طبق برنامه ریزی که انجام شده ۲۵۰ هزار تن بار را بتوانیم جابه جا کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیاوش امیر مکری مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: در بحث بهره وری و توسعه زیر ساخت فرودگاه‌های کشور قابلیت جابه جایی تا ۷۵ میلیون مسافر و یک میلیون تن بار را دارد.در سال فرودگاه‌های کشور ۵۱ میلیون تن مسافر و ۷۰ هزا تن بار را جابه جا کرده اند.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری ایران گفت: اینکه کمبود ناوگان مناسب و همچینن عدم بازاریابی صحیح خود باعث می‌شود که در رسیدن به اهداف و برنامه‌ها با تاخیر روبرو شویم.

امیر مکری بیان کرد: برای تحقق سیاست‌ها در این بخش نیازمند آن هستیم که با الحاق هواپیما‌های کوتاه برا در کنار صنایع کوچک امکان دسترسی با  بازار‌های منطقه‌ای را هم فراهم کنیم. در ۵۳ فرودگاه تحت مالکیت خود طبق برنامه ریزی که انجام شده ۲۵۰ هزار تن بار را بتوانیم جابه جا کنیم و این در حالی است که فرودگاه امام خمینی خود قابلیت جابه‌جایی و پذیرش ۹۰۰ هزار تن بار را دارد.

او گفت: کاهش سفر‌های هوایی در دنیا به دلیل کرونا باعث شده برنامه ریزی برای توسعه فعالیت‌ها در بخش جابه جایی بار انجام شود و در حال حاضر بهترین فرصت برای فرودگاه‌های کشور در این حوزه فراهم شده است.

امیر مکری بیان کرد: در ۵ سال گذشته عملکرد شرکت فرودگاه‌ها در بخش بار و محصولات ۳۰۰ هزار تن بوده است که باید تلاش کنیم آن را افزایش دهیم چرا که در حال حاضر بخش حمل و نقل هوایی یکی از گران‌ترین متد‌های حمل ونقلی به شمار می‌رود و باید برنامه ریزی برای جذب سرمایه گذار را فراهم کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمل ونقل ، فرودگاه
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار