کد خبر: ۱۹۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۳
رسولیان گفت: ۶۲ درصد از واحدهای تولیدی راکد، قابل احیا هستند که در صورت احیا حداقل ۱۶۷ هزار شغل جدید ایجاد می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رسولیان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت:  با توجه به نگاه ویژه رئیس جمهور و تاکید بر راه اندازی مجدد واحدهای راکد، پایش عملیاتی در این خصوص در سازمان صنایع کوچک انجام داده ایم.

او در برنامه تیتر امشب شبکه خبر ادامه داد: بر این اساس واحدهای راکد داخل شهرک ها را رصد کردیم. ۱۲ هزار و ۶۷ واحد راکد در صنعت داریم . طبق گفته مشاوران ما ۷ هزار و ۵۴۰ واحد معادل ۶۲ درصد از واحدهای راکد قابل احیا هستند که در این صورت حداقل ۱۶۷ هزار شغل جدید ایجاد می شود.

رسولیان افزود: ۱۳۴۱ از این واحدها تحت تملک اشخاص حقیقی و حقوقی قرار دارند. ۳۷۵ واحد در آستانه ورشکستگی هستند. ۲ درصد از واحدهای راکد مشکلات مالکیتی و سهامداری داشته اند.

این مقام مسئول بیان کرد: ۲ هزار و ۹۱۹ واحد مشکلات حقوقی با سازمان تامین اجتماعی، سازمان مالیات، مشکلات قوانین و مقررات و مشکلات حقوقی با بانک ها دارند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: با مصوبه مجلس درباره حمایت از واحدهای تولیدی،  اقدام خوبی در خصوص احیای واحدهای راکد انجام گرفته است. پروژه افزایش کسب و کار را شروع کرده ایم و ۲۱۵ مشکل در ۲۰ سرفصل مشخص شده است تا راهکارهای رفع آنها بررسی و اجرایی شود.

جزئیات طرح دو فوریتی مجلس برای حمایت از واحد‌های تولیدی

در ادامه برنامه اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص جزئیات طرح دو فوریتی مجلس برای حمایت از واحد‌های تولیدی گفت: این طرح، مهمترین طرحی است که مجلس یازدهم به تصویب رسانده است

او  تصریح کرد: وقتی فعال اقتصادی جرم اقتصادی مرتکب می‌شود، باید مجازاتِ اقتصادی شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: بر پایه این طرح، واحدهای تولیدی تحت هیچ عنوانی تعطیل نخواهند شد.

اکبری تالارپشتی گفت: در این طرح پیش بینی شده است خط مجازات ها برای تولیدکنندگان عوض شود و تعیین آن بر عهده قاضی پرونده خواهد بود.

در حال تکمیل...

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار