کد خبر: ۱۹۳۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱
شمار زیادی از عراقی‌ها امروز سالروز به آتش کشیدن سفارت آمریکا در بغداد را گرامی داشتند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از العهدنیوز، عراقی‌ها سالروز به آتش کشیدن سفارت آمریکا در سال 2019 را گرامی داشتند.

منابع عراقی گزارش دادند: خیل عظیمی از عراقی‌ها در حالی که پرچم این کشور و گروه‌های مقاومت عراق را در دست داشتند، ضمن گرامیداشت سالروز به آتش کشیدن سفارت شرور آمریکا در بغداد در سال 2019، خشم و انزجار خود را از سیاست‌های واشنگتن در عراق ابراز داشتند.

یک منبع عراقی به العهد ساعاتی قبل اعلام کرده بود: مردم امروز جمعه ماکت سفارت آمریکا که بر بالای آن پرچم‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد را در مقابل منطقه الخضراء از سمت پل «معلق» قرار داده اند.

 

کشور عراق ,

 

این منبع تاکید کرده بود: عراقی‌ها اقدام به سوزاندن ماکت در واکنش به نقش مخرب رژیم صهیونیستی و آمریکا در عراق و اقدام آنها در ترور فرماندهان پیروزی و ده‌ها نیروی حشد شعبی، خواهند کرد.

همزمان مرکز اطلاع رسانی حشد شعبی عراق از برگزاری تظاهرات میلیونی که روز شنبه یکم ژانویه 2022 راس ساعت یک بعد از ظهر به وقت محلی در واکنش به جنایت فرودگاه بغداد وشهادت فرماندهان پیروزی شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس برگزار خواهد شد، خبر داد و اعلام کرد که این تظاهرات میلیونی از فلکه «الحسنین» در نزدیکی پل «الجادریه» بغداد شروع خواهد شد.

در بیانیه اطلاع رسانی حشد شعبی از عراق‌ها خواسته شده است که در این تظاهرات شرکت کنند.

یادآور می‌شود که دومین سالروز جنایت آمریکا و ترور شهیدان قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همچنین بمباران مواضع حشد شعبی در منطقه القائم عراق که نزدیک به 100 شهید و مجروح به جا گذاشت، این روزها گروه‌ها و نهادهای عراقی مراسم‌های مختلفی برای یادبود این شهدا در فضای حقیقی و مجازی ترتیب داده‌اند.

در این راستا روز چهارشنبه نیز بغداد و میدان التحریر این شهر شاهد حضور گسترده مردم عراق برای برگزاری دومین سالگرد شهادت نیروهای الحشد الشعبی در منطقه القائم به دست آمریکا بود.

عراقی‌ها شب گذشته نیز در فضای مجازی هشتگ‌هایی را ترند کرده و خواستار خروج کامل اشغالگران آمریکایی از عراق شدند و مردم را به تجمع میلیونی در منطقه الجادریه در روز شنبه (فردا) دعوت کردند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار "عراق"
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار