کد خبر: ۱۹۴۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲
ارتباط انسان‌ها با مواد و آلاینده‌های موجود در فاضلاب‌ می‌تواند تاثیر زیادی در ابتلا به بیماری داشته باشد. پکیج تصفیه فاضلاب یکی از تجهیزات مهم در این زمینه به شمار می‌آید که لازم است برای محیط‌های مسکونی، اداری، بیمارستان‌ها و کمپ‌ها و ... در نظر گرفته شود.

ما در این مطلب سعی داریم به این موضوع پرداخته و درباره انواع پکیج تصفیه فاضلاب که شامل پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن و پکیج تصفیه فاضلاب فلزی می‌شود اطلاعاتی را با شما در میان بگذاریم. در انتها نیز شرکت تمدن تصفیه ایرانیان را که به عنوان یکی از تولیدکنندگان دستگاه‌های تصفیه فاضلاب در ایران فعالیت دارد به شما معرفی خواهیم کرد.

عملکرد پکیج تصفیه فاضلاب چگونه است؟

هر فاضلابی دارای آلاینده‌های بی‌شماری از جمله فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی است که می‌تواند بیماری‌های مختلفی را برای انسان به وجود آورده و یا آسیب‌هایی را به هر چه سر راه آن‌ها قرار می‌گیرد وارد نماید. راه حل اصولی برای جلوگیری از چنین مشکلاتی تصفیه آن‌ها در همان محل ایجاد است. به طوری که می‌توان این فاضلاب را پس از تصفیه به درجه‌ای رساند که بتوان دوباره از آن‌ها در محیط زیست و یا در بخش‌های صنعتی و کشاورزی استفاده کرد. اما بسته به این مورد که از پساب‌ها پس از تصفیه در چه محیط‌هایی قرار است استفاده شود، کیفیت طراحی و ساخت پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی متفاوت خواهد بود و مراحل زیر در این پروسه انجام می‌شود.

در پسماند فاضلاب‌ها ممکن است آشغال‌های بزرگی وجود داشته باشد که لازم است این آشغال‌ها جدا شوند. در بخش آشغالگیری اولیه که اولین بخش این پروسه به شمار می‌آید، شرایطی برای حذف آنها لحاظ شده است.

در مرحله‌ای به نام ذخیره سازی آب‌های خام از آب گیرها به مخازن ذخیره سازی و پمپاژ ارسال می‌شوند تا در زمانی که نیاز به استفاده از آن وجود دارد در چرخه قرار گیرند.

در بخش بعدی با استفاده از فیلترهای ریز، آشغال‌های بسیار کوچک از فاضلاب انسانی و بهداشتی جدا شده و وارد مرحله هوادهی می‌شود.

در مرحله هوادهی به دلیل آن که فاضلابها هنوز به طورکامل تصفیه نشده‌اند و از اکسیژن بسیار کمی برخوردارند لازم است با استفاده از دیوفیوزرها، تجزیه بیولوژیکی فاضلاب ورودی انجام گرفته و به آن هوارسانی شود. 

در مرحله بعد حوض ته نشینی قرار دارد که لجن‌های تولید شده از حوض‌های هوادهی در این قسمت ته نشین می‌شود.

در مرحله نهایی نیز برای گندزدایی و حذف آلاینده‌هایی مانند باکتری‌ها و .. کلرزنی انجام می‌شود که کیفیت پساب بدست آمده از فاضلاب را افزایش می‌دهد.

انواع پکیج تصفیه فاضلاب از نظر جنس سازه

  • پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن

این نوع پکیج تصفیه فاضلاب به گونه‌ای طراحی و ساخته می‌شود که تمامی واحدهای مورد نیاز، داخل مخزنی از جنس پلی اتیلن قرار می‌گیرد. عملکرد این دستگاه به صورتی است که می‌تواند فاضلاب را پالایش کرده و از آن یک آب شفاف که بدون هیچ بو و مزه‌ای است را به دست آورد به طوری که بتوان از این آب دوباره در محیط زیست و برای مصارف کشاورزی و .. استفاده کرد.

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن به صورت دوجداره و در حجم‌های مختلف ساخته می‌شود و می‌توان از آن برای تصفیه انواع پساب‌های خانگی و صنعتی استفاده نمود. طراحی و عملکرد ساده به همراه هزینه کم ساخت و نگهداری آسان از مهم‌ترین مزایای استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن به شمار می‌آید.

پکیج تصفیه فاضلاب پلی اتیلن

  • پکیج تصفیه فاضلاب فلزی

پکیج تصفیه فاضلاب دیگری با استفاده از فلز برای این منظور ساخته شده که به پکیج تصفیه فاضلاب فلزی بهداشتی نیز معروف است و بیشتر در سطح زمین مورد استفاده قرار می‌گیرد و به دلیل متریالی که در ساخت آن به کار رفته از استحکام و دوام بالایی برخوردار است.

بدنه پکیج تصفیه فاضلاب فلزی از جنس کربن استیل و یا فولاد ضد زنگ تولید شده به همین علت در برابر خوردگی و زنگ زدن بسیار مقاومند. این تجهیزات کمک می‌کنند تا بتوان آلاینده‌ها را از پساب کارخانه‌ها، پالایشگاه‌ها و همچنین هتل‎ها، مجتمع‌های مسکونی و ویلاها و کمپ های کارگری، دانشگاه ها، خوابگاه ها و ... جدا کرد.

سپتیک تانک چیست و چه کاربردی دارد؟

علاوه بر انواع پکیج تصفیه فاضلاب که برای محیط‌های مختلف جهت تصفیه پساب ساخته می‌شود، دستگاه دیگری نیز به نام سپتیک تانک وجود دارد که یکی از ابزارها و تجهیزات ساده برای تصفیه انواع فاضلاب‌های به شمار می‌آید.

همان طور که پیشتر اشاره کردیم در تمامی نقاطی که مجموعه‌ای از انسان‌ها زندگی می‌کنند یا به فعالیت‌های کاری و صنعتی و .. مشغولند فاضلاب ایجاد می‌شود. بهترین راه برای استفاده بهینه از این پساب، تصفیه آن‌هاست.

اما گاهی چاه‌های جذبی که در این محیط‌ها فراهم شده‌اند امکان جذب این میزان از پساب را نداشته و و باکتری‌های غیرهوازی درون آن‌ها نیز فرصت کافی برای انجام واکنش‌های بیولوژیکی روی فاضلاب را ندارند، بنابراین استفاده از دستگاهی بنام سپتیک تانک کمک می‌کند تا بتوان از فاضلاب موجود، جامدات را حذف کرده و پسابی زلال و شفاف را به ارمغان آورد.

سپتیک تانک از چه بخش‌هایی تشکیل یافته است؟

سپتیک تانک یکی از ساده‌ترین انواع تصفیه خانه به شمار می‌آید و به صورت تک واحدی طراحی شده و مخزنی از جنس بتن یا پلی اتیلن برای آن ساخته می‌شود. در مرحله اول فاضلاب به درون بخش اول آن که شامل یک لوله پلی‌اتیلن تک جداره یا دوجداره و بافل ورودی است وارد می‌شود.

در مرحله بعدی فاضلاب بیش‌ترین حجم سپتیک تانک را پر کرده و بخش زیادی از مواد جامد در ته این قسمت ته نشین می‌شوند.

بافل میانی یا همان دیواره جدا کننده سپتیک تانک از ورود لجن، چربی و روغن‌های شناور به مخزن زلال سازی جلوگیری می‌کند.

در مخزن زلال سازی مواد آلی محلول در پساب با فرآیند بی‌هوازی تجزیه شده و سپس گازهای تولید شده ناشی از فرآیند تصفیه بی‌هوازی فاضلاب از لوله خروج بیوگاز خارج می‌شود.

قسمت خروجی فاضلاب نیز از یک سه‌راهی و لوله خروجی تشکیل یافته است.

به طور معمول از سپتیک تانک در مناطق روستایی و مناطقی که فاقد سیستم تصفیه فاضلاب به صورت متمرکز هستند می‌توان برای تصفیه پساب واحدهای خانگی، صنعتی، عمومی و... استفاده نمود. عملکرد سپتیک تانک به این صورت است که با انجام فرآیند ته نشینی، شناورسازی و بیولوژیکی طی یک فناوری مشخص و طبیعی اقدام به تصفیه مقدماتی فاضلاب و پساب نموده و از ورود آلودگی به منابع طبیعی آب و خاک جلوگیری می‌نماید.

سپتیک تانک با توجه به نیاز و فضایی که قرار است در آن قرار گیرد، در ابعاد و مدل‌های مختلف طراحی و ساخته می‌شود و می‌توان از آن جهت تصفیه فاضلاب بهداشتی انسانی، خانگی، پسماند واحدهای صنعتی و همچنین فاضلاب مجتمع‌های تفریحی، ورزشی، تجاری و تفریحی، هتل‌ها و .... استفاده کرد.

پکیج تصفیه فاضلاب

شرکت فنی مهندسی تمدن تصفیه ایرانیان با بهره‌مندی از دانش روز و نیروی متخصص می‌تواند در محیط‌های مختلف اقدام به بررسی کرده و با بررسی نوع آلاینده‌ها در صورت وجود قابلیت‌های مورد نیاز، نسبت به نصب پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی یا سپتیک تانک اقدام کرده و مشاوره‌های لازم را در این خصوص در اختیار مشتریان قرار دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت شرکت تمدن تصفیه ایرانیان به آدرس https://tamadon-tasfie.com/ مراجعه نمائید و یا از طریق شماره تماس ۰۹۱۲۲۰۰۲۳۵۸ و ۰۲۶۳۲۷۶۰۶۷۲ با کارشناسان شرکت در تماس باشد.

منبع: شرکت تمدن تصفیه ایرانیان 

وبسایت: https://tamadon-tasfie.com/

شماره تماس:

۰۹۱۲۲۰۰۲۳۵۸

۰۲۶۳۲۷۶۰۶۷۲

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار