کد خبر: ۱۹۵۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۶
نماینده وزارت دفاع کشور در لامرد با اشاره به اهمیت راه اندازی کارخانه صنایع آلومینیوم جنوب در لامرد گفت: 70 درصد تولید آلومینیوم کشور با راه اندازی کارخانه آلومینیوم لامرد افزایش خواهد یافت.
محمد نجار در گفت‌وگو با خبرنگار برنا از شهرستان لامرد؛ با توصیف موقعیت جغرافیایی این شهرستان اظهارداشت: لامرد محل اتصال سه استان فارس، بوشهر و هرمزگان است؛ همچنین به دریا نیز نزدیک است که میتواند صادرات محور باشد و ایجاد اشتغال کند.
وی از افزایش تولید آلومینیوم تا سقف یک میلیون تن در لامرد خبر داد و افزود: فاز دوم آلومینیوم جنوب، نیروگاه برق، آب و راه (ایجاد آزادراه لامرد_پارسیان و انتقال آب خلیج فارس به لامرد فارس) از جمله برنامه هایی است که در آینده به  صورت جدی بررسی خواهد شد.
رئیس قرارگاه اقتصاد مقاومتی وزارت دفاع خاطرنشان کرد: فاز دوم آلومینیوم جنوب با مشارکت 51 درصد «ساتا» (مرکز بازنشستگان نیروهای مسلح) و 49 درصد وزارت صنعت، معدن و تجارت شکل گرفته است که در صورت ایجاد راه مناسب، فاصله 20 دقیقه ای تا دریا دارد.
نجار در پایان  عنوان کرد: برنامه های کاری تولید آلومینیوم پارسیان در یک میلیون و 200 هزار تن انجام میشود که مواد اولیه در این کارخانه است و در فاز دوم 300 هزار تن اضافه می‌شود.
انتهای پیام
برچسب ها: فارس ، لامرد ، الومینیوم
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار