کد خبر: ۱۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۰
سراجی:
مديرعامل شركت بهره برداري نفت و گاز زاگرس جنوبي از احداث يك مخزن 1000متر مكعبي آب در مركز تفكيك شماره يك كنگان براي استفاده در مواقع بحراني خبر داد.
 به گزارش تجارت آنلاین به نقل از پايگاه اطلاع رساني شركت ملي نفت ايران؛احمد سراجي با اعلام اين خبر گفت: شركت بهره برداري نفت و گاز زاگرس جنوبي در حال ايجاد يك مخزن آب در مركز تفكيك شماره يك كنگان به منظور استفاده در مواقع بحراني و در صورت نياز به عنوان آتش نشاني  است.
وي با بيان اينكه اين مخزن 1000 مترمكعبي تا يك سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد، گفت: ميدان كنگان در فاصله 160 كيلومتري جنوب شرقي بوشهر و در نزديكي شهر كنگان واقع شده و در زمره بزرگترين ميادين گازي خاورميانه است.
سراجي همچنين خبر از پروژه تصفيه پساب پالايشگاه فراشبند توسط شركت بهره براري نفت و گاز زاگرس جنوبي داد و افزود: اين پروژه هم اكنون 95 درصد پيشرفت دارد و هدف آن حفاظت از محيط زيست است.
وي تصريح كرد: پساب پالايشگاه فراشبند ديگر وارد محيط نمي شود، بلكه با جدا سازي نفت و آب از يكديگر، مجدد مي توان از آنها استفاده كرد.
به گزارشNIOC، بهره برداري از ميدان هاي نفت وگاز پنج استان جنوبي ايران به عهده شركت بهره برداري نفت و گاز زاگرس جنوبي با مركزيت شيراز است. با توجه به تعدد و گستردگي ميدان ها در استان هاي فارس، بوشهر، هرمزگان، كهكيلويه و بوير احمد و چهار محال و بختياري اين شركت موظف است، خوراك پالايشگاه هاي گازي فراشبند، فجر، سرخون و پارسيان را تامين كند. همچنين تامين و ارسال بخشي از گاز تزريقي مورد نياز ميدان نفتي مارون، تامين خوراك پالايشگاه بيدبلند در ماه هاي سرد سال و ارسال ميعانات گازي از پالايشگاه فراشبند به پالايشگاه نفت شيراز و يا پالايشگاه گاز فجر از ديگر وظايف شركت بهره برداري نفت و گاز زاگرس جنوبي است.
بخش قابل توجه گاز اين شركت از چهار منطقه عملياتي نار و كنگان، آغار و دالان، پارسيان، قشم و سرخون شامل 10 ميدان گازي آغار، دالان، نار، كنگان، تابناك، گورزين، سرخون، هما، وراوي و شانول توليد مي شود.
افزون بر سهم قابل توجه توليد گاز در اين شركت، بهره برداري از ميادين نفتي سروستان و سعادت آباد نيز به عهده اين شركت است.

 
انتهای پیام/

برچسب ها: آب ، مخزن ، کنگان
نام:
ایمیل:
* نظر: