کد خبر: ۱۹۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
رئیس مجمع نمایندگان استان:
ایسنا/قزوین رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: استاندار، نماینده دولت است و اختیارات تام در امور انتصابات دارد. اگر استاندار و وزیر از ما مشورت بخواهند می‌گوییم کدام گزینه خوب است و نظر خود را می‌دهیم اما اختیار با وزیر و استاندار است در واقع نظر ما تنها در حد مشورت بوده و هیچ وقت دخالت نکردیم.

روح‌الله عباسپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همان‌طور که می‌دانید قانون اساسی این اختیار را به نمایندگان داده است تا در مورد تمام مسائل داخلی و خارجی کشور دخالت داشته باشند.

وی ادامه داد: کسانی که مستقیم با مردم در ارتباط هستند از جانب مردم وکالت دارند و این جزو درخواست‌های مردمی بوده که در حوزه امور انتصابات نمایندگان نظر خود را ارائه دهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور و وزرا از ما درخواست مشورت کردند؛ وزرا هر فردی را که منصوب می‌کنند با نمایندگان و رئیس مجمع نمایندگان تماس می‌گیرند و نظر آنان را نیز جویا می‌شوند.

وی اشاره کرد: وزرا از ما به‌عنوان نمایندگان مجلس نظرخواهی می‌کنند ولی ما اصرار نمی‌کنیم. وقتی مشورت می‌خواهند به آنان مشورت می‌دهیم؛ نظر ما تنها در حد مشورت بوده و هیچ وقت دخالت نکردیم.

عباسپور تصریح کرد: مسئولینی هم که منصوب شدند از ناحیه وزیر و استاندار انتخاب شدند؛ استاندار، نماینده دولت است و اختیارات تام در امور انتصابات دارد. اگر استاندار و وزیر از ما مشورت بخواهند می‌گوییم کدام گزینه خوب است و نظر خود را می‌دهیم اما اختیار با وزیر و استاندار است.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار