کد خبر: ۱۹۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۴
مدیرکل راهداری آذربایجان غربی:
ارومیه – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: راه روستایی ۴۵ روستای استان به دلیل بارش های سنگین برف هفته گذشته مسدود است و تلاش برای بازگشایی این راه ها تداوم دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان شکری در خصوص آخرین وضعیت راه‌های استان اظهار کرد: ۹۵ درصد مسیرهای ۲ هزار و ۷۰۰ روستای دارای سکنه استان طی یک هفته اخیر درگیر برف و حتی کولاک بودند، فقط مسیر ۵۴ روستا بسته باقی مانده که آن هم در حال انجام است.

وی افزود: مسیرهای روستاها برحسب میزان بارش صورت گرفته و تداوم بارش، یک تا سه بار برف روبی شده و این روند در برخی مناطق همچنان ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی اضافه کرد: آذربایجان غربی هشت هزار کیلومتر راه روستایی دارد که بیش از ۹۵ درصد آن برف روبی شد.

وی ادامه داد: علاوه بر روستاها، سه هزار کیلومتر جاده بین شهری و ۶۵۰ کیلومتر مسیر برف گیر در گردنه‌ها نیز بارها طی هفته جاری برف روبی شده که اقدامی ارزشمند از سوی راهداران به شمار می‌رود.

شکری بیان کرد: طی یک هفته اخیر به صورت متناوب در ۱۸ گردنه آذربایجان غربی شاهد کولاک برف و یخبندان بودیم که بازگشایی آنها در سریع‌ترین زمان انجام شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر همه راه‌های اصلی آذربایجان غربی باز است، گفت: این در حالی است که عملیاتی سنگین طی یک هفته جاری در راه‌های شریانی، اصلی، فرعی و روستایی استان انجام شد.

وی افزود: در شهرستان‌های اشنویه، پیرانشهر، سردشت، مهاباد، میاندوآب، بوکان، شاهین دژ و تکاب و همچنین بخش‌های سیلوانا و صومای برادوست ارومیه، صفائیه و الند خوی و شهرستان چالدران شاهد ارتفاع یک متری برف بودیم که نشان دهنده شدت بارش هاست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی اضافه کرد: در این عملیات ۶۸ اکیپ راهداری با ۴۲۰ دستگاه ماشین آلات و همچنین ۵۰ دستگاه ماشین آلات اجاره‌ای بخش خصوصی به کار گرفته شد.

آذربایجان غربی طی یک هفته اخیر شاهد بارش متناوب برف بود و همه شهرستان‌های آذربایجان غربی جز بخشی از شهرستان‌های شوط، پلدشت و ماکو تحت تأثیر این بارش قرار داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار