کد خبر: ۱۹۷۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷
منابع آگاه خبر دادند؛
منابع آگاه خبر دادند که دوحه نیازمند کمک واشنگتن برای متقاعد کردن مشتریان فعلی اش جهت تغییر مسیر و ارسال گاز به اروپا است، در غیر اینصورت منابع کافی گاز برای ارسال به اروپا ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، منبعی آگاه در گفتگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد که قطر ظرفیت گاز مازاد کمی برای تغییر مسیر به اروپا دارد و به کمک واشنگتن برای متقاعد کردن مشتریان فعلی دوحه برای تغییر مسیر عرضه گاز طبیعی مایع (LNG) به متحدان آمریکا در صورت اختلال در عرضه گاز توسط روسیه، نیاز دارد.

گفته می شود که موضوع تغییر مسیر گاز در دیدار آتی ببین «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در ۳۱ ژانویه (۱۱ بهمن) مطرح شود.

یکی از محورهای اصلی این دیدار، گفتگو درباره انتقال گاز طبیعی مایع قطر به اروپا در بحبوحه تنش روسیه با اوکراین است تا بدین ترتیب کمبود احتمالی گاز اروپا در صورت بروز تنش شدید با مسکو، جبران شود.

پیشتر و در همین رابطه «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرده بود دولت بایدن در حال کار برای شناسایی منابع اضافی گاز برای اروپا از شمال آفریقا، خاورمیانه، آسیا و ایالات متحده در صورت کاهش عرضه گاز توسط روسیه در بحبوحه تنش اوکراین- روسیه است.

ساکی در این ارتباط گفت: بایدن و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی قصد دارند درباره امنیت خاورمیانه، تضمین ثبات عرضه جهانی انرژی و وضعیت افغانستان گفتگو کنند.

قطر یکی از تأمین کنندگان بزرگ گاز طبیعی مایع در جهان و از جمله کشورهایی است که آمریکا امیدوار است بتواند به اروپا کمک کند تا در صورت حمله روسیه به اوکراین، جریان انرژی را تأمین کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار