کد خبر: ۱۹۷۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به کاهش ۲۲ دلاری هر اونس طلا در هفته جاری گفت:این کاهش باعث شد قیمت سکه که تا ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرده بود به ۱۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان کاهش پیدا کند.

محمد کشتی آرا در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: افزایش قمیت اونس جهانی در طول هفته گذشته باعث افزایش قیمت طلا در هفته گذشته شده است و این افزایش، هر گرم طلا را تا یک میلیون و ۲۸۰ هزار تومان افزایش قیمت بدهد، اما مجددا روز پنجشنبه با کاهش قیمت ارز، قیمت طلا به یک میلیون ۲۲۵ هزار تومان رسید.

وی گفت: این روز‌ها عرضه و تقاضا در بازار طلا و سکه به تعادل رسیده است و درحالی که حباب سکه که ناشی از عدم عرضه و تقاضای مناسب بود تا ۳۵۰ هزار دلار افزایش پیدا کرده بود، امروز تا صد هزار تومان کاهش پیدا کند که کاهش حباب سکه نشان دهنده ثبات در بازار است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با اشاره به قیمت ارز در هفته جاری هم گفت: قیمت دلار تا ۲۸ هزار و ۳۰۰ افزایش پیدا کرد که در ادامه با کاهش و تعدیل قیمت به ۲۷ هزار ۸۰۰ تومان رسید.

کشتی آرا اضافه کرد: در مجموع قیمت طلا و سکه تحت تاثیر قیمت ارز و نوسانات آن قرار داشت و تا روز چهارشنبه روند صعودی داشت، اما امروز قیمت‌های ارز، سکه و طلا با کاهش همراه شد.

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار