کد خبر: ۱۹۸۴۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ما ساخت و ساز غیرمجاز را کار ظالمانه می‌دانیم،گفت: تمام کسانی که در سه دهه گذشته از محیط زیست، رودخانه‌ها و تالاب‌ها سواستفاده کردند از اشخاص و حکومتی‌ها که در این امر دخالت داشتند، محاکمه و مجازات شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی عصر امروز در گردهمایی ائمه جمعه استان در آمل با اشاره به اهمیت دهه فجر،  اظهار کرد: مردم در دهه فجربه توصیه حضرت امام (ره)،  انقلاب را همچون جان شیرین حفظ و تکریم کنند و به صورت کاملا مردمی مانند مناسبت‌های مذهبی از این ایام به شایستگی با جشن و سرور و نصب پرچم، چراغانی  و پخش شیرینی و شکلات این دهه را گرامی بدارند.

وی گفت: بر اساس رهنمود قرآن، خطبه‌های ما مصداق قول سدید، حسن و احسن باشد و خطبه باید راست و صادق باشد و لغو و مضر و تبعات منفی نداشته باشد و رازها را هم نباید گفت.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه می‌گویند خطبه‌های نماز جمعه تشریفاتی است،افزود: امربه معروف و نهی از منکر و مبارزه با فساد، نقد و حمایت نسبت به حکومت و آحاد مردم از وظایف خطیب جمعه است.

این مسؤول با اشاره به اینکه ما ساخت و ساز غیرمجاز را کار ظالمانه می‌دانیم، خاطرنشان کرد: تمام کسانی که در سه دهه گذشته از محیط زیست،  رودخانه‌ها و تالاب‌ها سواستفاده کردند از اشخاص و حکومتی‌ها که در این امر دخالت داشتند، محاکمه و مجازات شوند.

 

محمدی‌لائینی با بیان اینکه ما از یک جهت وصل به مردم و از جهت دیگر هم به حکومت  وصل هستیم، گفت: مردم به حکومت و حکومت بر مردم حق دارد، ما باید طرفدار حق باشیم و گاهی مسؤولان و عملکرد بعضی از آدم‌ها را نیز نقد می‌کنیم و ما مخلص حق هستیم و هم نقد و حمایت داریم.

وی اضافه کرد: خطیبی که می‌خواهد خطبه‌اش در تراز انقلاب باشد، خطیب باید در تراز انقلاب باشد و خطیب در تراز انقلاب یعنی خطیبی که علاوه بر سواد، بصیرت، متانت و زرنگی لازم و  برآمده از نور ایمان و تقوا باشد و علاوه بر حسن معاشرت از یک تهذیب و تزکیه درست برخوردار باشد.

نماینده ولی فقیه در استان تأکید کرد: اگر ما بهترین سخن را بگوییم و خودمان انسان وارسته‌ای نباشیم آن سخن ما و خطبه در تراز انقلاب نیست و اثر خودش را نخواهد کرد و زمانی زبان، زبان خدا می‌شود که نه تنها ما با زبانمان از خدا حرف بزنیم، بلکه خدا باید از زبان ما حرف بزند و این مهم است و اگر اینجوری شد و آن خطبه‌ای که از زبان ما بر می‌آید که خدا خودش دارد حرف می‌زند بهترین حرف است و در تراز انقلاب و در تراز فوق انقلاب خواهد بود.

وی اضافه کرد: به عظمت و اهمیت انقلاب به اخلاص، نفس پاک کسانی که در انقلاب دخیل سهیم بودند و و اخلاص حضرت امام(ره) و شهدا به دنیای نورانیت و معنویتی که در انقلاب است  توجه کنید، انسان با فکر کردن به عظمت انقلاب  احساس حقارت می‌کند و از خودش می‌پرسد که من سزاوار پستی برای این انقلاب هستم که خطبه‌ای در تراز انقلاب بگویم.

انتهای پیام/۸۶۰۵۱/ج

 

 

 

 

 

 

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار