کد خبر: ۱۹۸۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی بازخوانی تاریخ نیست، بلکه تبیین وظایف روز است، ۴۳ سال قبل یک وظیفه‌ای بود که انجام شد، پیام امروز چیست تا انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در دیدار با مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و جمعی از اساتید دوره دانش‌افزایی (طرح اندیشه اساتید) دانشگاه‌های خراسان جنوبی افزود: دهه مبارکه فجر انقلاب اسلامی بازخوانی نیست بلکه انقلاب اسلامی را در انطباق با زمان خود و اولویت‌ها می‌سنجیم که باید چه کرد راهی را آمده‌ایم که تاکنون هیچ کشوری نتوانسته بیاید، استکبار جهانی به کشوری اجازه استقلال نمی‌دهد، آنچه که انجام شد یک معجزه بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: انسان اندیشه است اگر درست بیندیشد همه امورش درست می‌شود، بد بیاندیشد همه امورش فاسد می‌شود، پیامبران الهی(ص) اول در جهت اندیشه و عقیده انسانها را موحد می‌کردند و بعد آثار صحیح توحیدی را در اعمال و اخلاق، سیاست و اقتصادشان ایجاد می‌کنند.

وی افزود: انسان موجودی است که تنها روی این اصل می‌شود روی آن موثر بود در غیر این صورت، شعار است؛ از درون تهی است و هیچگاه به نتیجه‌ای نمی‌رسد و حتی در بسیاری از موارد به اسم توحید و اسلام کسانی که اصولاً اهل اندیشه نیستند و شعارش را می‌دهند اما رفتار و سیاستشان فاسد است چراکه بیش از اظهارات لفظی چیزی نبوده است.

امام جمعه بیرجند یادآور شد: انسان موجودی است که اخلاق، رفتار و برخوردش بر اساس اندیشه وی تنظیم می‌شود، بخواهد یا نخواهد، بداند یا نداند با اندیشه او مرتبط است، الّذین امنوا لوازم دارد و ریشه مطلب اندیشه است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی نیز همین تغییر اندیشه است و بسیاری از افرادی که این تشخیص را ندارد می پرسند که انقلاب اسلامی در فلان جا چیکار کرد؟ که خود این سوال نشان دهنده این است که نمی‌دانند انقلاب اسلامی چیست، چرا که انقلاب اسلامی آمده است که همه شرور رخت بربندد، تصور می‌کنند انقلاب یک فردی است که آمده تا همه کارها را درست کند، همچین انقلابی هیچگاه نبوده، انقلاب اسلامی در اندیشه مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی اظهار داشت: روزی که با کمال ذلت، تو سری‌خور، مستعمر، جان و مال ایرانیان در اختیار بیگانگان بود، ذلت بود، اندیشه این بود که باید تحمل کرد، دشمن هرچه بخواهد بکند، انجام دهد، حدود ۱۰ میلیون نفر که نصف جمعیت ایران بود، دشمن با قحطی که ایجاد کرد از بین برد، نوع اندیشه آن زمان باعث شد که آنها را تحمل کنند، در هر قومی هر حکومتی که حاکم آن است شایسته همان است.

وی گفت: انقلاب اسلامی یعنی اینکه اندیشه باید طبق قرآن کریم «لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکَافِرِینَ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ سَبِیلًا» باشد، اگر این اندیشه باشد و در همه افراد می‌بود، مشکلات ما به سرعت حل شده بود، تمام این مشکلات به نفاق‌های داخلی ربط دارد که از اسلام و انقلاب حرف می‌زنیم اما طوری دیگر حرف می‌زنیم.

وی ادامه داد:  اما آن کسی که اندیشه‌اش بر اساس اندیشه اسلام است و بر اساس اندیشه توحیدی است انقلاب در درونش انجام شده، منتظر نیست که انقلاب اسلامی وارد شود تا خانه‌اش را درست کند، این فرد خانه‌اش درست است، به همانگونه بازار و اداره‌اش نیز درست است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: دهه مبارکه انقلاب اسلامی بازخوانی تاریخ نیست، بلکه تبیین وظایف روز است، ۴۳ سال  قبل یک وظیفه‌ای بود انجام شد، پیام امروز چیست تا انجام شود، لذا بازخوانی نیست بلکه انقلاب اسلامی را در انطباق با زمان خود و اولویت‌ها می سنجیم که باید چه کرد، راهی را آمده‌ایم که تا کنون هیچ کشوری نتواسته بیاید، استکبار جهانی به کشوری اجازه استقلال نمی‌دهد، آنچه که انجام شد یک معجزه بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: در طول این ۴۳ سال با وجود توطئه‌های فراوان و فتنه‌های عظیم نیز دست غیب الهی آمده و انقلاب اسلامی را حمایت کرده است، لذا انقلاب اسلامی و ضیافت اندیشه با هم متناسب هستند، در فتنه‌های خطرناک و چراغ خاموش داخلی که دشمن را پر رو کرده بود و دوستان انقلاب اسلامی را مأیوس کرده بود و به صورت اعلامیه می‌گفتند ۱۳ آبان و ۲۲ بهمنی نخواهد بود رهبر معظم انقلاب به صورت الهام گونه گام دوم انقلاب اسلامی را نوشتند.

وی افزود: انسان با شناخت خود، سیر و قدرت لایزال الهی و با محوریت علم یعنی باید همه چیز را با اتکای به علم باشد، اقتصاد علمی، ایمان متکی به علم، در امور نظامی و سیاسی نیز متکی به علم بودن نیاز است و در همین راستا مناسب‌تر از حوزه و دانشگاه نیست، لذا وحدت حوزه دانشگاه نیز برای همین مسئله مطرح است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در ادامه گفت: وحدت کنار هم بودن دو ساختمان یا دو شخص نیست، بحث اندیشه است که محور آن انسان است آن وقت که مناسبتر از حوزه و دانشگاه، اشخاص به عنوان افراد در حوزه و دانشگاه تحصیل می‌کنند و به عنوان اموری در زندگی خود هستند مدیریت جامعه به وسیله دانشگاه است.

وی یادآور شد:  همانطور که مدیران فعلی محصول دانشگاه هستند، حال در دانشگاه چه اندازه روی مسئله وحدت علم و دین کار شده را می‌توان در جامعه دید، طرح و برنامه ضیافت اندیشه خیلی خوشحال کننده است، اساتید معظم دانشگاه و حوزه هستند که می‌توانند برای جامعه مدیرانی بپروند تا دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را شکل دهند.

امام جمعه بیرجند گفت: دولت اسلامی زمانی می‌تواند شکل گیرد تا نیرو مطابق با انقلاب اسلامی تربیت شود، وقتی نیرو مطابق با انگلیس پرورش پیدا کند که انقلاب اسلامی را پیاده نمی‌کند، نقش دولت برای مردم دامن پدر و مادر برای فرزند است، وقتی یک سیاست‌هایی عمدی ی سهوی انجام می‌شود که عده‌ای سوء استفاده‌هایی م‌کنند و حقوق های نجومی می‌گیرند، در طرف مقابل عده ای مجبور می شوند در زباله‌دان به دنبال روزی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: دولتی می‌تواند جامعه اسلامی را شکل دهد که از نظر اندیشه، اخلاق و معنویت درست باشد، وقتی جامعه اسلامی شد، آنهایی که در جامعه اسلامی رشد می‌کنند پیش از آنی که کلاس ببینند از اخلاق آن جامعه تربیت اسلامی را درک می‌کنند، وقتی جامعه اسلامی شد، تمدن اسلامی خود به خود به وجود می آید، چراکه حالت عبودیت مردم باعث ایجاد تمدن می شود.

وی بیان کرد: برنامه‌ای که امروز به عنوان ضیافت اندیشه کارش را شروع کرده به ما نوید آن را می‌دهد، امیدواریم که محدویت‌های کرونایی به پایان برسد و این طرح بزرگتر شود.

انتهای پیام/۳۶۳۵

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار