کد خبر: ۱۹۸۵۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
با اعلام رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای، مسابقات جام جهانی این رشته سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم اسفند در تهران برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - مسابقات ورزش‌های پهلوانی و زروخانه‌ای قرار بود بهمن ماه امسال در اصفهان برگزار شود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و انصراف ۴ کشور از این رقابت ها، فدراسیون ورش‌های زورخانه‌ای کشورمان تصمیم گرفت مسابقات جام جهانی را با یک ماه تاخیر و در سه روز از اواسط اسفند ماه به میزبانی تهران و در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری برگزار کند.

مهرعلی باران چشمه رئیس فدراسیون ورزش‌های زروخانه‌ای گفت: ابتدا قرار بود مسابقات جام جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای در اصفهان برگزار شود، اما به خاطر شرایط کرونا ۴ کشور اعلام کردند که نمی‌توانند به ایران بیایند. به همین خاطر و با هماهنگی‌هایی که با فدراسیون جهانی صورت گرفت، قرار شد روز‌های سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم اسفند ماه در تهران برگزار می‌شود.

ورزش‌های زورخانه‌ای یکی از اصیل‌ترین ورزش‌هایی است که ریشه آن در ایران نهفته شده است. هر چند کشور‌های دیگر هم، چون عراق و کره جنوبی در این سال‌ها پیشرفت‌های خوبی داشته و پا به پای ایران جلو آمدند.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای خبر داد که کشور‌هایی از ترکیه، کویا، جمهوری آذربایجان، عراق، افغانستان، کنیا، اکوادور، کره جنوبی و اوکراین قرار است نیمه اسفند به ایران آمده و در مسابقات جام جهانی شرکت کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار