کد خبر: ۱۹۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۸
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

موفق ترین ایرانیان خارج از کشور

آشنایی با مسیر زندگی افراد موفق و ثروتمند، همواره یکی از موضوعات جذاب برای شمار زیادی از مردم بوده است. در واقع مسیری که این افراد در طول زندگی پیموده و فراز و نشیب هایی که در راه رسیدن به موفقیت با آن رو به رو بوده اند، به ما در پیمودن مسیر موفقیت در زندگی کمک شایانی خواهد کرد.

ایرانیان بسیاری هستند که در خارج از کشور زندگی می کنند و به موفقیت های بسیاری دست یافته اند. ما در این جا به معرفی پنج تن از این افراد موفق می پردازیم که به دلیل دوری از وطن، ممکن است خیلی از ایرانیان با نام آن ها آشنایی نداشته باشند.

موفق ترین ایرانیان خارج از کشور

هومن مقراضی

هومن مقراضی مدیر سرمایه گذاری شرکت Compound Investment Group، یکی از میلیاردرهای مشهور ایرانی است که در لندن زندگی می کند. او که در  یک خانواده سطح متوسط در تهران به دنیا آمد، در سنین جوانی برای ادامه تحصیل به لندن مهاجرت کرد و علاوه بر تحصیلات آکادمیک دانشگاهی، موفق به کسب مدرک های معتبر در زمینه تحلیلگری بورس جهانی، همچون CIMA (تحلیل فاندامنتال) و CFTe (تحلیل تکنیکال) شد.

مقراضی بلافاصله پس از پایان تحصیلاتش موفق شد تا در یکی از صد شرکت برتر دنیا به عنوان تحلیلگر مالی شروع به کار کند و خیلی زود در کارش پیشرفت های بسیاری کرد. او بعد ها به جایگاه تحلیلگر ارشد و مشاور مالی ارتقا یافت و برای شرکت های بزرگی همچون بریتیش کنسیل (British Council)، یو پی اس (UPS) و کوکاکولا (Coca-Cola) مشغول به کار شد ولی پس از مدتی با وجود موفقیت های فراوانی که در کارش به دست آورده بود، استعفا داد تا در لندن شرکت مشاوره مالی و سرمایه گذاری خودش را راه اندازی کند. وی در سرمایه گذاری و معامله گری سبک Comprehensive Trading Strategy یا استراتژی جامع معاملاتی را پایه نهاد.

او همچنین بنیان گذار انجمن خبرگان بورس تهران است. انجمنی که درصد سود آن از بسیاری صندوق های سرمایه گذاری دیگر در ایران بالاتر است. هومن مقراضی که عضو انجمن تحلیلگران انگلستان (STA)  است طی حدود ۱۵ سال کار در بازارهای بورس ایران و جهان به سرمایه قابل توجهی دست پیدا کرده. او هم اکنون به عنوان مشاور و مدیر صندوق سرمایه گذاری در لندن مشغول به کار است.

موفق ترین ایرانیان خارج از کشور

امید کردستانی

امید کردستانی تاجر ایرانی ساکن آمریکا است. او در شهر تهران به دنیا آمد و در سن ۱۴سالگی به آمریکا مهاجرت کرد و به تحصیل در رشته برق و بعد از آن رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه استنفورد پرداخت.کردستانی به عنوان یکی از موفق ترین ایرانیان خارج از کشور فعالیت‌های حرفه ای خود را با مدیریت محصول، بازاریابی و توسعه کسب و کار در شرکت هایی چون هیلوت پاکارد (HP) آغاز کرد. او پس از آن در شرکت نت اسکیپ و با سمت نائب رئیس بخش بازاریابی و فروش مشغول به کار شد.

پس از ۱۲ سال کار در شرکت نت اسکیپ، امید کردستانی به عنوان یازدهمین کارمند شرکت گوگل و اولین مدیر بخش بازاریابی در این شرکت استخدام شد با این حال او در سال ۲۰۰۹ شرکت گوگل را ترک کرد و به مشاوره تجاری به صورت شخصی روی آورد اما در سال ۲۰۱۴ با دعوت مدیران شرکت گوگل به این شرکت بازگشت و در سمت مدیر ارشد بازاریابی مشغول به کار شد. در سال هایی که کردستانی در شرکت گوگل کار می کرد، رشد اقتصادی زیادی را برای این شرکت به همراه آورد. او همچنین به مدت ۵ سال رئیس هیئت مدیره شرکت توییتر بود و هم اکنون به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره در آن جا مشغول به کار است.کردستانی بیشتر سرمایه خود را در عرضه اولیه سهام گوگل به دست آورده است.

بیژن پاکزاد

بیژن پاکزاد (Bijan)یکی دیگر از موفق ترین ایرانیان خارج از کشور است. او که در سال ۱۳۱۹ در تهران به دنیا آمد، در سن ۲۳ سالگی به آمریکا مهاجرت کرد. بیژن پاکزاد در زمینه طراحی لباس در آمریکا مشغول به کار شد و به موفقیت های بسیاری در کارش دست پیدا کرد و برند بیژن را برای محصولاتش به وجود آورد. او برای افراد معروفی مثل باراک اوباما، جرج دبلیو بوش، رونالد ریگان، ولادمیر پوتین، فرانک سیناترا، کری گرانت، جان کری و آرنولد شوارتزنگر، لباس طراحی کرده است.

پاکزاد با این که در رشته طراحی لباس تحصیل کرده بود برای موفقیت بیشتر به تحصیل در رشته بازاریابی پرداخت تا بتواند به شکل گسترده تری رضایت مخاطبان خود را به دست بیاورد و تولیداتش را گسترش دهد. بیژن به عنوان یکی از شیک پوش ترین افراد در جهان (برگزیده شده توسط مجله ونتی فر در سال ۱۹۷۹)، پس از موفقیت در زمینه طراحی و تولید لباس های مردانه، به تولیدات عطر و ادکلن روی آورد و فروشگاه خود را در سال ۱۹۷۶ میلادی در بورلی هیلز افتتاح کرد. بیژن پاکزاد در سال ۱۹۸۸ جایزه موفق ترین عطر مردانه و بهترین پکیج عطر زنانه را نیز در آمریکا دریافت کرد.

بیژن پاکزاد سرانجام در سال ۱۳۹۰ در سن ۷۱ سالگی در آمریکا چشم از جهان فرو بست. مرکز فروش محصولات بیژن در بورلی هیلز، یکی از گرانترین مناطق کالیفرنیا، هم اکنون توسط پسرش اداره می شود و بسیاری از سلبریتی های معروف از مشتریان وی هستند.

مانی خوشبین 

مانی خوشبین، سرمایه گذار املاک، یکی دیگر از افراد موفق و ثروتمند ایرانیِ ساکن آمریکاست . او که در سال ۱۳۴۹ در تهران به دنیا آمد، در سن ۱۴ سالگی به آمریکا مهاجرت کرد.

مانی خوشبین در اوایل مهاجرت به آمریکا در سال ۱۹۸۶ به عنوان نظافت چی در فروشگاه زنجیره ای «کی مارت» مشغول به کار شد و سپس به بازاریابی مواد غذایی درب منازل مردم پرداخت. از این کارهای سخت بالاخره مبالغی را جمع کرد و تصمیم گرفت در خرید یک پمپ بنزین سرمایه گذاری کند اما سرمایه ای را که با کار خود به دست آورده بود طی فرایند خرید پمپ بنزین از وی کلاه برداری کردند و تمام سرمایه اش از بین رفت. سپس مانی خوشبین تصمیم گرفت وارد کار مشاور املاک شود و در این کار نسبتا موفق بود. در کنار همین کار به بازاریابی برای خرید و فروش وام های مسکن هم می پرداخت و توانست از این دو کار با زحمت پول خوبی جمع کند و این بار تصمیم گرفت که یک فروشگاه مواد غذایی راه بیندازد اما بعد از مدتی این فروشگاه نیز نتوانست در رقابت با فروشگاههای زنجیره ای بزرگ دوام بیاورد و در نهایت او آنجا رو فروخت و وارد بازار بورس شد. در بورس توانست پولش را 3 برابر کند و آن پول مقدمه ای برای ورود مجدد وی به بازار ملک شد. جاییکه خوشبین تجربه قبلی و تسلط خوبی داشت.

ثروت مانی خوشبین طی این سالها با خرید و فروش املاک به طرز چشمگیری رشد کرد. وی در مجموع در طول سال های فعالیت اش، املاک و مستغلات تجاری مختلفی را به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار خرید و فروش کرده است و بخشی از ثروتی را که از این راه به دست آورده، صرف ساختن مجموعه اتومبیل شخصی خود در جنوب کالیفرنیا کرده است.

موفق ترین ایرانیان خارج از کشور

دارا خسروشاهی

دارا خسروشاهی یکی دیگر از ایرانیان موفق است که در آمریکا زندگی می کند. او که هم اکنون یکی از معروف‌ترین مدیرعاملان در دنیای فناوری است، در سن ۹ سالگی به همراه خانواده اش از ایران مهاجرت کرد و در سال ۱۹۹۱ میلادی در رشته مهندسی بیوالکتریک از دانشگاه براون فارغ التحصیل شد.

پس از اتمام تحصیل، دارا خسروشاهی در بانک سرمایه گذاری Allen & Company مشغول به کار شد و در آن جا با فعالیت های مربوط به سرمایه گذاری آشنا شد. بعد از آن او در شرکت IAC (InterActiveCorp) سمت مدیر امور مالی را بر عهده گرفت. شرکت IAC، پس از مدتی شرکت اکسپدیا (Expedia) که یک شرکت معتبر در زمینه رزرو هتل، ماشین و موارد مربوط به تفریح و سفر است، را خریداری کرد و دارا خسروشاهی به سمت مدیرعاملی این زیرمجموعه‌ی جدید انتخاب شد و آن را به یکی از پردرآمدترین آژانس های مسافرتی آنلاین آمریکا تبدیل کرد.

دارا خسروشاهی بعد از ۱۲ سال فعالیت حرفه‌ای در شرکت اکسپدیا، سمت مدیرعاملی اوبر که یکی از بزرگترین سرویس های تاکسی اینترنتی در جهان به شمار می‌رود را پذیرفت.

خسروشاهی در حال حاضر در هیئت مدیره‌ی نیویورک تایمز و Fanatics(یک شرکت استارتاپی در حوزه فروش محصولات ورزشی) عضویت دارد و یکی از پردرآمدترین مدیران عامل در آمریکا به شمار می رود.

همانطور که دیدید هیچ یک از افراد موفقی که درباره آن ها صبحت کردیم، از ابتدا موفق و ثروتمند نبوده اند، همه آنها با دست خالی مهاجرت کردند و سختی های بسیاری در غربت کشیدند. اگرچه هر یک از این افراد مسیر متفاوتی را در زندگی شان طی کرده اند ولی یک سری نقاط در همه آن ها مشترک است از جمله اینکه 1. موفقیت شان را با کار و تلاش فراوان به دست آورده اند و 2. در زمینه کاری خود سعی کردند بهترین و متخصص باشند و 3. سرمایه گذاری های درست در بورس برای 3 تن از آنان باعث رشد و پرتاب بزرگی شده.

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار