کد خبر: ۲۰۰۱۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۳
مدیرکل مخابرات البرز: طی سال‌های گذشته در حوزه زیرساختی شبکه مخابرات اقدامات مناسبی صورت گرفته ولی در لایه دسترسی شبکه تا به حال کار بزرگی انجام نشده است.

مدیرکل مخابرات البرز گفت: ایران در مقایسه با کشورهای توسعه یافته دنیا در حوزه سرعت دسترسی به اینترنت بسیار عقب است به طوری که رتبه ایران در بخش اینترنت ثابت ۱۴۳ دنیا است.

به گزارش ایسنا؛ عبدالله بیان در مراسم افتتاح شهر دیجیتال اشتهارد که روز پنجشنبه ۲۱ بهمن برگزار شد، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره بنیانگذار کبیر انقلاب و شهدای هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: زندگی روزمره همه ما با فضای مجازی و درگاه‌های اطلاع رسانی عجین شده است.

وی با بیان اینکه امروزه فناوری اطلاعات به جزء جدایی ناپذیر زندگی ما تبدیل شده، گفت: حوزه مخابرات بخش ثابت حوزه فناوری کشور را راهبری می‌کند.

وی توضیح داد: طی سال‌های گذشته در حوزه زیرساختی شبکه مخابرات اقدامات مناسبی صورت گرفته ولی در لایه دسترسی شبکه تا به حال کار بزرگی انجام نشده است.

وی افزود: ایران در مقایسه با کشورهای توسعه یافته دنیا در حوزه سرعت دسترسی به اینترنت بسیار عقب است به طوری که رتبه ایران در بخش اینترنت ثابت ۱۴۳ دنیا است.

بیان ابراز کرد: یکی از دلایل این عقب ماندگی این است که از مراکز مخابراتی تا مشترکین از بستر کابل مسی استفاده می‌کنیم که این محدودیت بزرگ دسترسی به سرعت‌های بالا در اینترنت است.

این مسئول تاکید کرد: مدت ها است که بحث استفاده از کابل‌های فیبر نوری برای دسترسی به اینترنت خانگی در ایران مطرح شده و در دنیا هم در این زمینه پیشرفت‌های قابل توجهی صورت گرفته ولی در ایران به خاطر محدودیت‌های مالی نتوانسته ایم پیشرفت چندانی داشته باشیم.

مدیر کل مخابرات البرز اضافه کرد: به دلیل اینکه کابل‌های مسی محدودیت دارند، سرعت اینترنت از حد مشخصی بالاتر نمی رود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح اشتهارد؛ اولین شهر دیجیتال کشور گفت: این طرح همزمان با دهه مبارک فجر آغاز شده و فرماندار و مجموعه مدیریت شهری این شهرستان حمایت و هماهنگی زیادی در این خصوص داشته اند.

وی افزود: با انتخاب پیمانکار بنا شده بخش حفاری پروژه تا پایان سال انجام شود و اجرای شبکه آن نیز دو ماه زمان می برد.

بیان تاکید کرد: در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز، این پروژه اردیبهشت سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی افزود: با پیش بینی شده شده اجرای این پروژه بیش از ۲۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

این مسئول گفت: برای تهیه مودم برای مشترکین خانگی و واحدهای تولیدی و صنعتی بنا شده اقساط بلند مدت لحاظ شده است.

بیان ابراز کرد: پیش بینی می شود حدود ۱۰ و نیم میلیون متر تار فیبر نوری و ۲۳ کیلومتر حفاری در این پروژه اجرایی خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار