کد خبر: ۲۰۰۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۳
امام جمعه گرگان:
گرگان- امام جمعه گرگان با اشاره به پیشرفت های علمی در زمینه های مختلف، گفت: ایران آمریکا را به «چه کنم چه کنم» انداخته است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: امام خمینی(ره) موسی زمان بود و بسیاری از مشکلات را تحمل کرد و ۱۵ سال تبعید شد.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: این اراده خدا بود که امام(ره) را از پاریس به کشور برگرداند زیرا در آن زمان بسیاری توطئه می‌کردند که ایشان به کشور برنگردد.

وی بیان کرد: ۴۳ سال قبل این انقلاب پیروز شد و کشور از ظلم و جور دشمنان نجات یافت؛ اگر طی این مدت انقلاب کاری هم نکرده باشد همین که ما را از زیر ظلم فرعونی نجات داد مهمترین اتفاق است.

امام جمعه گرگان گفت: دشمنان در شبکه‌های مختلف دنیا تلاش می‌کنند که بیان کنند، سرنوشت انقلاب چه شد؟ و آن را کار بیهوده ای نشان دهند؛ در کشور بسیار کار شده است و در زمینه های مختلف پیشرفت کرده ایم.

نورمفیدی ادامه داد: از نظر علمی کشورمان در منطقه در رتبه اول ایستاده و بین ۵۷ کشور اسلامی هم در رده اول هستیم و در دنیا هم پیشرفت‌های علمی و زمینه‌های مختلف داشته و جایگاه خوبی داریم.

وی اضافه کرد: در سابق پزشکان هندی، پاکستانی و غیره در داخل کشور طبابت می‌کردند اما هم اکنون پزشک به دنیا صادر می‌کنیم و به جایگاهی رسیدیم که از سایر نقاط دنیا برای معالجه به ایران می‌آیند.

نورمفیدی با بیان اینکه باید انصاف داشته باشیم، افزود: در دانش های جدید و فناوری‌های نو ایران مرتبه خوبی دارد؛ در بخش‌های نظامی و هوافضا پیشرفت داشته و دانشگاه‌های ما رشد علمی دارند.

وی بیان کرد: در بسیاری از مسائل خودکفا شده و خدمات تا دورترین روستاها هم رفته است.

نورمفیدی گفت: برخی از دشمنان بیان می‌کند که فاصله ما تولید بمب اتم یک سال است و از طرف دیگر می‌گویند به توافق نزدیک شده‌ایم از طرف دیگر با اعراب منطقه رایزنی می‌کند؛ این ما هستیم که آمریکایی‌ها را به چه کنم چه کنم انداخته‌ایم وگرنه ما پای حرف خود ثابت بوده و به برجام عمل کردیم.

وی تأکید کرد: اینکه تحریم‌ها برطرف شود اتفاق خوبی است اما نباید خودمان را در بند آن کنیم و باید از سایر راه‌ها برای عبور از مشکلات بهره بگیریم.‌

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار