کد خبر: ۲۰۱۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۶
بر اساس اعلام کرملین گفت‌وگوی تلفنی ولادیمیر پوتین و امانوئل ماکرون بعداز ظهر امروز صورت گرفت و یک ساعت و ۴۵ دقیقه بطول انجامید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه بعد از ظهر امروز با ولادیمیر پوتین همتای روس خود درباره بحران اوکراین و راه‌های پایان دادن به آن گفت‌وگوی تلفنی انجام داد

رسانه‌های روس اعلام کرد: رایزنی تلفنی ولادیمیر پوتین و امانوئل ماکرون ساعت 13 به وقت مسکو انجام گرفت و یک ساعت و 45 دقیقه بطول انجامید.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه، درباره مذاکره تلفنی پوتین و ماکرون گفت که در این مذاکره تلفنی دو طرف درخصوص متشنج شدن اوضاع اوکراین تبادل نظر کردند.

خبرگزاری تاس به نقل از بیانیه کاخ الیزه نوشت: گفت وگوی امروز مکرون و پوتین آخرین فرصت برای تلاش های لازم به منظور جلوگیری از آغاز جنگ بزرگ و تمام عیار در اوکراین است.

 پوتین و ماکرون روز هفتم ماه فوریه (18 بهمن ماه) در کاخ کرملین بطور مفصل درباره بحران اوکراین گفت و گو کرده و روز 12 ماه فوریه (23 بهمن) نیز در این مورد مذاکره تلفنی کردند. 

وضعیت منطقه دونباس از 3 روز پیش با گلوله باران این مناطق توسط نیروهای اوکراینی به شدت متشنج شده است.  

منطقه دونباس در شرق اوکراین از مناطق دونتسک و لوگانسک و نیز چند منطقه روس نشین دیگر تشکیل شده و این دو استان در سال 2014 پس از تغییر حکومت در اوکراین بطور یکجانبه از کی یف اعلام استقلال کردند.

روابط مسکو و کی یف از سال 2014 تیره شده و این تنش تحت تاثیر فضاسازی‌های تبلیغاتی آمریکا و متحدانش شدت گرفته است.

روسیه تضمین‌ها و درخواست‌های امنیتی را برای ایالات متحده آمریکا فرستاده و در آن بر توقف هرگونه رزمایش نظامی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و همچنین خروج نیروهای این سازمان از اروپای شرقی تاکید کرده است.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار