کد خبر: ۲۰۱۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
معاون کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از ظرفیت سازی ایران و هند برای توسعه کریدور شمال به جنوب با استفاده از ظرفیت بندر چابهار خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - امید گلزاری گفت: با اهتمام ایران و کشور هند برای ظرفیت سازی مناسب و فعال کردن کریدور شمال- جنوب، می‌توان ساختار و ماهیت حمل و نقل را دگرگون کرد.

به گفته معاون کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، کشتیرانی در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در توسعه سواحل مکران و به ویژه بندر چابهار آماده همکاری است و اقدامات راهبردی در سه ماه اخیر در بندر چابهار صورت پذیرفته است.

در دیدار هیات هندی با جمعی از مدیران گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، چگونگی روند همکاری‌ها در راستای رسیدن به اهداف مشترک راهبردی درخصوص توسعه کریدور ترانزیتی شمال- جنوب با توجه به پتانسیل‌های موجود در بندر چابهار مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.

شرکت IPGL هند، اپراتور و بهره بردار خارجی بندر چابهار است و این بندر با توجه به موقعیت استراتژیکی که در مبادلات تجاری ایران دارد، در شرایط کنونی می‌تواند بیش از هر زمان دیگری در اقتصاد کشور نقش آفرینی کند.

همچنین این بندر به واسطه برخورداری از عمق مناسب، می‌تواند با کمترین هزینه و با تجهیزات لازم، پذیرای انواع شناور‌ها به خصوص شناور‌های اقیانوس پیما و کانتینربر باشد و به دلیل اهمیت سوق الجیشی، این بندر می‌تواند وابستگی ایران به کشور‌های حاشیه خلیج فارس را کاهش دهد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار