کد خبر: ۲۰۲۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۰
میزگرد "تأمین برق تابستان ۱۴۰۱" آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تابستان 1400 درحالی که نیاز مصرف برق در کشور به 67 هزار مگاوات رسید، حداکثر میزان تولید عملی برق به 55 هزار مگاوات رسیده بود و با احتساب ضرورت وجود ظرفیت ذخیره تولید برق در نیروگاه‌ها، کسری تراز برق به حدود 14 هزار مگاوات رسید. در نتیجه شاهد بروز خاموشی‌های متعدد در بخش‌های مختلف کشور بودیم.

برآوردها از تأمین برق تابستان 1401 نشان می‌دهد در صورتی که وضعیت مشابه‌ای از نظر میزان منابع آبی برای تولید انرژی برق‌آبی و میزان گرمای هوا در تابستان سال آتی در مقایسه با تابستان 1400 داشته باشیم، با توجه به رشد طبیعی سالانه مصرف برق، با در نظر گرفتن ظرفیت عملی تولید 55 هزار مگاواتی، کسری تراز برق در تابستان 1401 به حداقل 18 هزار مگاوات می‌رسد.

طبق وعده وزیر نیرو قرار است حدود 6000 مگاوات ظرفیت جدید تولید برق تا پیش از آغاز پیک تابستان 1401 به مدار بهره برداری وارد شود و طرح‌هایی نیز در جهت مدیریت بخش تقاضا اجرایی شود تا از کسری تراز تولید و مصرف برق در تابستان 1401 کاسته شود.

در خصوص وضعیت تأمین برق تابستان 1401 و اینکه چه میزان کسری در بخش برق و به تبع آن خاموشی خواهیم داشت، میزگردی با عنوان "تأمین برق تابستان 1401" با همکاری خبرگزاری تسنیم و رادیو گفت‌وگو با حضور مسئولان و کارشناسان صنعت برق برگزار شد.

مشروح این میزگرد که با حضور "عبدالصاحب ارجمند" مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع برق وزارت نیرو، "جواد نوفرستی" پژوهشگر انرژی و مدرس دانشگاه و "حمیدرضا صالحی" نایب رییس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران برگزار شده، بدین شرح است:

ادامه دارد...

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار