کد خبر: ۲۰۲۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
با ابلاغ دستورالعمل سوت‌زنی، می‌توانید فساد و فرار مالیاتی را به سازمان امور مالیاتی گزارش دهید و در صورتی که اطلاعات هویتی خود را در اختیار سازمان قرار داده و گزارش شما نیز موثق باشد، پاداشی از محل درآمدی که سازمان مالیاتی از این موضوع کسب می‌کند، دریافت کنید.

به گزارش ایسنا، به تازگی دستورالعمل سوت‌زنی مالیاتی در راستای گزارش فساد و فرار مالیاتی از سوی رئیس کل سازمان امور مالیاتی ابلاغ شده است. 

در این زمینه، افراد می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی به نشانی intamedia.ir و ورود به صفحه گزارش فرار مالیاتی، تخلف مالیاتی را ثبت کنند. 

گزارش‌دهندگان می‌توانند گزارش مربوطه را مطابق با فرآیند پیش‌بینی شده در سامانه درج کرده و کد رهگیری اختصاصی را از طریق پیامک دریافت کنند. 

ثبت اطلاعات هویتی و شماره تماس در سامانه الزامی نیست و در صورت ثبت نیز صرفا برای دفتر مرکزی حراست قابل نمایش است. 

در این بین، چنانچه بر اساس اطلاعات ارسالی اشخاص ثالث، مودیان مالیاتی جدید و درآمدهای کتمان شده مشمول مالیات شناسایی و مالیات مطالبه و وصول شود، سازمان می‌تواند با رعایت مقررات قانونی نسبت به پرداخت پاداش متناسب با اطلاعات کسب شده و مالیات وصولی از درآمد اختصاصی سازمان در وجه اشخاص مذکور در چارچوب دستورالعملی که به تصویب رئیس کل به سازمان می‌رسد، اقدام کند.

پرداخت پاداش به پیشنهاد کارگروه ستادی و تایید رئیس کل سازمان از مبلغ وصولی ناشی از کشف فرار مالیاتی گزارش موثق شده به گزارش دهندگانی که اطلاعات خود را برای پیگیری، کشف یا اثبات جرم فرار مالیاتی و همچنین شناسایی مرتکبین جرم فرار مالیاتی در اختیار سازمان قرار می‌دهند، قابل انجام خواهد بود.

از سوی دیگر، اگر پس از بررسی اطلاعات توسط واحد اجرایی استانی، شناسایی فرار مالیاتی محرز شود؛ پس از طی مراحل رسیدگی دادرسی و وصول مالیات از محل فرار مالیاتی شناسایی شده گزارش موثق، به پیشنهاد کارگروه استانی و تایید واحد بازرسی ستادی گزارش مذکور در کارگروه ستادی جهت تصویب موارد تشویقی مطرح می شود.

کارگروه مذکور به تشخیص خود می‌تواند تا یک درصد مبلغ مالیات قطعی و وصول شده را جهت پرداخت پاداش به رئیس‌ کل سازمان پیشنهاد کرده که بعد از تایید رئیس کل سازمان، مبنای پرداخت قرار می‌گیرد و مبلغ پاداش پرداختی معاف از مالیات است.

البته، چنانچه دو یا چند نفر با هم در گزارش تخلف مالیاتی همکاری کرده باشند، مبلغ پاداش میان آنها تقسیم می‌شود.

لازم به ذکر است که برای دریافت پاداش در این زمینه حتماً باید اطلاعات هویتی گزارش دهنده چون شماره تلفن همراه و مشخصات حساب بانکی در سامانه سازمان امور مالیاتی ثبت شود. 

انتهای پیام 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار