کد خبر: ۲۰۲۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲
وزیر راه و شهرسازی از اصلاح ۴۵۰ نقطه حادثه خیز در جاده‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه همایش سراسری و نشست تخصصی رؤسای پلیس راهور و راه استان‌ها در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سامانه جامع حمل و نقل در وزارت راه و شهرسازی در حال نهایی شدن است، اظهار داشت: سامانه سپهتن یکی از این سامانه‌ها است که در بخشی از مناطق مخصوصاً در تردد جاده‌ای اتوبوس‌ها اجرا شده و برای کامیون‌ها نیز در سال 1401 قطعاً اجرا خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی درباره رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای نیز گفت: بر اساس شناسایی دوستان پلیس راهور و مجموعه راهداری کشور، تعداد زیادی نقاط حادثه‌خیز در کشور وجود دارد که بخشی از آن‌ها رفع شده و اصلاح بخشی دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: برطرف کردن نقاط حادثه‌خیز در مدت 10 روز مانده به پایان سال، شدنی نیست، نزدیک دو سال طول می‌کشد تا 3 هزار نقطه حادثه‌خیز کشور برطرف شود که در دستور کار ما و پلیس قرار دارد، بر اساس گزارشات حدود 400 تا 450 نقطه حادثه‌خیز رفع شده و امیدوارم تا پایان 1402 با کمک پلیس این کار به صورت کامل انجام شود.

وی درباره وضعیت ناوگان هوایی کشور گفت: ناوگان هوایی ما تقریباً سن بالایی دارد، هم شاید تعداد آن‌ها مخصوصاً برای ایام نوروز کافی نباشد و هم اینکه سن و سال پرنده‌ها زیاد است که اقداماتی در این رابطه و هم برای ایجاد تغییرات در حوزه حمل و نقل کشور در سال آینده صورت خواهد گرفت. 

قاسمی با اشاره به تشکیل ستاد ایام نوروزی در وزارت راه و شهرسازی، متذکر شد: تلاش کردیم، بازنگری، تعمیرات و چک‌های لازم در بخش پروازی برای ایام نوروز صورت گیرد.

وزیر راه و شهرسازی درباره خرابی دوربین‌های جاده‌ای و اقداماتی که برای رفع نواقص آن‌ها صورت خواهد گرفت، بیان کرد:  لایحه‌ای در مجلس در حال بررسی است که اگر تصویب شود طبق آن برطرف کردن خرابی دوربین‌ها بر عهده وزارت راه و شهرسازی خواهد بود.

قاسمی خاطرنشان کرد: برنامه‌ها این است تا پایان سال ۱۴۰۱ تمامی مشکلات در حوزه دوربین‌های جاده‌ای برطرف شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار