کد خبر: ۲۰۳۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
مجمع عمومی کمیته ملی المپیک برای تصویب آیین نامه و تعیین تاریخ انتخابات برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ مجمع عمومی کمیته ملی المپیک در آکادمی ملی المپیک با ۲۳ دقیقه تاخیر آغاز شد و در زمان آغاز، همه اعضا مجمع حاضر نشده‌ بودند. در این مجمع رضا صالحی امیری، حمید سجادی وزیر ورزش و روسای فدراسیون‌ها حضور داشتند.

در این مجمع قرار است عملکرد سال ۹۹ کمیته ملی المپیک تایید شود. همچنین سپس آیین نامه نحوه برگزاری انتخابات و تاریخ برگزاری انتخابات به تصویب مجمع برسد.

طاهره طاهریان، نایب رییس کمیته ملی المپیک در ابتدا گفت: اعضای مجمع به خانه خود خوش آمدید. خدمت وزیر و رییس کمیته ملی پارالمپیک و معاونان خیر مقدم می گویم. کیکاووس سعیدی دبیرکل کمیته ملی المپیک به صورت آنلاین در خدمت ماست و آرزوی سلامتی برای او داریم.

هادی ساعی، رییس فدراسیون تکواندو و حمیده عباسعلی، نماینده ورزشکاران به صورت وبینار در مجمع حضور دارند.

پس از پایان صحبت‌های صالحی امیری، علیرضا دبیر، رییس فدراسیون می خواست صحبت کند که طاهریان اعلام کرد: آقای دبیر وقت شما محفوظ است.

از فدراسیون وزنه برداری، علی مرادی در مجمع شرکت کرد.

پایان مجمع کمیته ملی المپیک با ادامه درگیری دبیر!

* دبیر: آقایان هیات اجرایی، به تک تک شما نقد دارم

او ادامه داد: بودجه قهرمانی چقدر بوده است؟ چرا می گویید همه آن قهرمانی بوده است؟ من به آقای بابایی و آقا سید گفتم اینجا مجمع است؛ جایی که حسابرس باید صحبت کند و مسئول مالی نباید صحبت کند. بابایی گفت ما یک ردیف متفرقه داریم که تمام آن هم برای قهرمانی است تا وقتی می‌خواهیم کاروانی را اعزام کنیم بتوانیم پوشش دهیم. چون ردیف اصلی پاسخگوی یکسری رویدادهای مهم را نمی دهد درخواست ردیف متفرقه کردیم و با تدبیر دکتر صالحی امیری ردیف متفرقه را به ردیف اصلی تزریق کردیم. در سال ۱۴۰۰ بودجه قهرمانی ۶۸ میلیارد و ۶۰۰ بوده است.

در حالی که دبیر هنگامی که به این موضوع اعتراض داشت، صدایش قطع شد و خبرنگاران که در سالن پایین حضور داشتند نتوانستند صدای وی را از تلویزیون بشنوند.

دبیر در ادامه به صالحی امیری گفت: من حضرتعالی را به عنوان مدیر قوی می شناسم. من هم جای شما بودم حتما این کار را می کردم که بودجه متفرقه اضافه شود. من از وزارت گلایه دارم. اینجا مجمع است و حق فدراسیون هاست که بودجه خود را بخواهند. در بودجه متفرقه دست رییس باز است. من قهرمان المپیک شدم ولی چیزی نخواستم اما باید حق مجموعه زیر دستم را بگیرم. حرف که زدم، گفتند سهم خواه است. من به آقایان هیات اجرایی، به تک تک شما نقد دارم.
علیرضا دبیر و طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته

دبیر افزود: بودجه قهرمانی در سال ۹۶، مبلغ ۳۳ میلیارد بوده و بودجه متفرقه ۱۱ میلیارد. این بودجه الان باید به چه رقمی می رسید؟ من روی شاخص‌ها حرف دارم. مسئول مالی نباید در این مجمع صحبت کند بلکه حسابرس باید حرف بزند.

رییس فدراسیون کشتی تصریح کرد: شاخص ۱۰۰۰ گذاشتید، تکواندو ۹۹۹ شده بودجه اش را گرفته نوش جانش اما چرا کشتی که ۱۸۰۰ را رد می کند نگه می دارید؟ آقای کیکاووس سعیدی غیرواقع حرف می زند، آقای نوبخت به فدراسیون ما آمد و ۷ و نیم میلیارد به ما داد، ما از ترسمان گفتیم به کمیته بدهید که آن ها به ما بدهند. بعد آقای کیکاووس سعیدی آن را جزو اضافه تخصیصی به کشتی می گذارد. کجا ۲۲۵ درصد دادید؟

دبیر افزود: هیات اجرایی بودجه ما را ۴ میلیارد می گذارد. آیا خرج یک اعزام می شود؟ من برای هر سفر ۷ میلیارد هزینه دارم، آن وقت ۴ میلیارد می‌دهید؟ بعدش ۲ میلیارد می دهید و منت می گذارید؟

* صالحی امیری: دبیر چه حرف بزند و چه نزند باید از کشتی دفاع کرد

صالحی امیری در توضیح اعتراض دبیر گفت: مجموع بودجه مصوب ۱۴۰۰، مبلغ ۲۱۶ میلیارد است که ۱۴۴ میلیارد ردیف اصلی است و ۵۰ میلیارد برای برگزاری رویداد است که حدود ۳۰ میلیارد ارز گرفتیم و بقیه‌اش هزینه هواپیما و البسه و سایر هزینه‌ها شد. حدود ۵۰ میلیارد تومان بودجه قهرمانی بود که پرداخت شد. ۴۴ میلیارد را ندادند.

او ادامه داد: اکنون ۱۸۰ میلیارد را برای سه رویداد ۱۴۰۱ درخواست کرده ایم که خارج از بودجه کمیته ملی المپیک است. تا الان نیز ۳۹ درصد مازاد بر مصوبه به فدراسیون ها  تخصیص داده ایم. الان هم منتظر هستیم که آخر تخصیص خود را در اسفند بدهیم.

در ادامه اعضای هیات اجرایی می خواستند در واکنش به صحبت های دبیر صحبت کنند که صالحی امیری عنوان کرد: وقت نیست، دستور جلسه زیاد داریم‌. فکر می کنم شما به ما اعتماد دارید. زمانی آمدیم که ترامپ از برجام خارج شده و وضعیت کشور خوب نبود و در آن شرایط، اول بهمن ۹۶ دیدیم تخصیص ۳۸ درصد بوده است. همان روز به سازمان برنامه رفتم و گفتم مبلغ تخصیص داده شده فاجعه است و آن را به ۹۸ درصد رساندیم. از حرف دبیر دفاع می‌کنم که این بودجه کفاف ورزش قهرمانی را نمی دهد و واقعا درست است.

او افزود: مکانیزم توزیع در گذشته سلیقه‌ای بود که قابل دفاع نبود. دولت قبلی و فعلی نهایت تلاش را کردند اما بیشتر از این در توانشان نیست. بودجه حقیقی ورزش کشور حداقل ۱۰۰ میلیون دلار است که بودجه یک فدراسیون در اروپاست. دبیر چه حرف بزند و چه نزند باید از کشتی دفاع کرد. به اندازه از کشتی حمایت نکرده‌ایم. بودجه ۲ میلیارد بود که ۲ میلیارد دیگر مصوب شد به بودجه کشتی اضافه کنیم. ما به دبیر حدود ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دادیم. مساعده به پیشکسوتان و بورسیه کمیته بین المللی المپیک ربطی به کشتی ندارد.

در همین راستا، دبیر گفت: دوستان رسانه بنویسند که سعیدی گفته ۲۲۵ درصد به کشتی کمک کرده اند.

پایان مجمع کمیته ملی المپیک با ادامه درگیری دبیر!

باقرزاده: دبیر هیچ‌وقت نمی گذاشت به فدراسیون خادم بودجه بدهیم

در ادامه مجمع قدیمی رییس فدراسیون هاکی نیز گفت: سال ۹۲ به ما ۲۰۰ تومن دادید پارسال ۵۰۰. بودجه ما را کارشناسی و بر اساس دید فنی ندادید آقای دکتر. امروز تیم دارد اعزام می شود با ۲۶ بازیکن.

صالحی امیری گفت: به ما چه ربطی دارد؟ بودجه مصوبتان را گرفتید. آقای قدیمی هر روز نامه در کارتابل من می‌گذارد و من دیگر نمی‌بینم. اگر بخواهیم باید کل بودجه را به هاکی بدهیم! من و شما زبان مشترک نداریم. من زبان ایشان را نمی فهمم.

قدیمی خواست پاسخ بدهد که میکروفون وی قطع شد.

در ادامه دبیر گفت: من یک سوال دارم آیا ناشنوایان عضو مجمع است؟

در حالی که قدیمی با اصرار می خواست صحبت کند طاهریان نایب رییس کمیته با عصبانیت اجازه نداد او حرف بزند.

دبیر گفت: من از همه فدراسیون ها دفاع می کنم امکان ندارد بگویم چرا به فلان فدراسیون فلان قدر می دهید. من مثل آقای افتخاری نیستم‌. من باید از کشتی دفاع کنم. در سال ۹۶ بودجه کمیته ۳۵ میلیارد بوده به کشتی ۵ میلیارد دادید. چرا از بودجه ۵۰۰ میلیاردی الان ۸ میلیارد می دهید؟ وقتی اعضای غیر المپیکی اینجا نشسته اند در هیات اجرایی اوضاع همین می شود.

دبیر گفت: من که نمی توانم بگویم در شورا چه کمک هایی به کشتی کردم.

در حالیکه جو جلسه متنشج شده بود عزیزی رییس فدراسیون گلف گفت: آقایان شان جلسه را دارید زیر پا می گذارید. آقای صالحی امیری جلسه را دست بگیرید.

دبیر خطاب به باقرزاده رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: سال ۹۶ بودجه کشتی ۵ میلیارد بود که من نایب رییس بودم. شما اول سال کردید ۲ میلیارد من حال خادم را گرفتم یا شما؟ ذهن من مثل کامپیوتر است و همه چیز را ضبط می کند.

باقرزاده گفت: خود شما گفتید به کشتی نباید بدهید. یک روز در هیات اجرایی که آقای هاشمی رییس کمیته بود و آقای دبیر نایب رییس بود، من و علیپور هم عضو هیات اجرایی بودیم یک روز نشد که دعوای ایشان را با خادم نداشته باشیم. هر روز جر و بحث بود. من یک سوال دارم کسی جواب من را نداده است.

دبیر همچنین گفت:‌ بودجه کشتی سال ۹۶ یک هفتم بودجه کمیته بوده است چرا از ۵۰۰ میلیارد امروز شده ۸ میلیارد؟ آیا عدالت این است که به هر کس ۴۵ هزار تومان یارانه بدهیم؟ کدام رشته ۱۲ سهمیه المپیک گرفته است؟ هاکی در جدول آخر است، تشخیص امتیاز رشته ها با کارشناسان است.

سپس قدیمی دوباره حرف زد که صالحی امیری گفت: اینقدر حرمت نگه دارید که من صحبت می کنم، چیزی نگویید.

سپس قدیمی گفت: بودجه را به کمیسیون های تشریفاتی می دهید که به درد نمی خورند.

صالحی امیری پاسخ داد: کمیسیون ها افتخاری هستند و پولی نمی گیرند. این مدیر است که بودجه ۲۰۰ میلیونی را به ۸۰۰ میلیارد رساند. الان می‌گوید ۲۰۰ میلیارد بدهی! آیا این مدیر است؟ می خواهد اول جدول بیاید، آقای داورزنی موافقت می‌کنید که بودجه شما را به هاکی بدهم؟

پایان مجمع کمیته ملی المپیک با ادامه درگیری دبیر!

علیپور: دبیر بودجه خادم را کم کرد!

محمد علیپور عضو هیات اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: ۵۰ تا ۵۱ فدراسیون داریم. آقای دبیر به عنوان رییس از بودجه دفاع می کنید، حقتان است و گفتید نماینده ۵۰ فدراسیون هستید. وقتی نایب رییس کمیته بودید و آقای خادم بودجه می آورد موافقت می کردید؟ نمی کردید! آقای باقرزاده شاهد هستند.

باقرزاده عنوان کرد: آن زمان بودجه ۵ میلیاردی کشتی را به ۲ میلیارد تبدیل کردید. وقتی کیومرث هاشمی رییس کمیته بود من و آقای علیپور عضو هیات اجرایی بودیم یک روز نشد دعوای دبیر و خادم را نداشته باشیم.

صالحی امیری به میان حرف باقرزاده آمد و گفت صلوات بفرستید.

عزیزی رییس فدراسیون گلف گفت: شئونات جلسه دارد زیر سوال می رود. مجمع کمیته ملی المپیک است‌ خواهش می کنم بحث ها را از حالت دو نفره خارج کنیم، وقت محدود است. تقاضا و التماس می کنم که شئونات جلسه را حفظ کنید. آقای صالحی امیری لطفا جلسه را دست بگیرید.

شایسته: قدرت دبیر زیاد است اما بقیه فدراسیون ها این گونه نیستند

مجید شایسته نیز گفت: این نوع رفتار کردن خوب نیست، سر چه داریم بحث می کنیم. ما تا آخر عمر رفاقتمان را حفظ می کنیم. بودجه متفرقه اگر گرفتیم صرف سالن استاد فارسی و مرکز سنجش شده است. نگاه به خود نکنید که همه امکانات را در کشتی دارید. کمیته ملی المپیک وظیفه دارد همه امکانات را برای فدراسیون ها فراهم کند. قبلا برای استفاده سالن فارسی چانه می زدم اما الان رایگان شده است. شما قدرتتان زیاد است و می‌توانید  پول زیادی بگیرید اما بقیه رییس فدراسیون ها نمی توانند و کمیته ملی المپیک باید به فدراسیون ها کمک کند. امتیازبندی گذاشتیم. به کوهنوردی ظلم شده بود اما الان 1000 درصد افزایش دادیم. هیات اجرایی از کل مجمع رای اعتماد گرفته و نماینده فدراسیون‌هاست و باید از حقوق همه فدراسیون ها دفاع کند و اینکه با یک جمله کل هیات اجرایی را زیر سوال ببرید درست نیست.

صالحی امیری: هیات اجرایی به احترام من سکوت کند

صالحی امیری نیز ادامه داد: از آقایان هیات اجرایی خواهش می کنم به احترام من سکوت کنند آن چیزی که تا الان مطرح شد جز اتلاف وقت چیزی نبود. حق برای فدراسیون ها باقی است به شاخص ها اعتراض کنند و در کمیسیون مدیریت و برنامه بریزی بروند حقشان را اثبات کنند. بحث های مجادله آمیز را کنار بگذارید. مبادا فکر کنید ناحقی شده و به صراحت اعلام می کنم خارج از مسیر نا حق تصمیم نگرفتیم. در چهار سال گذشته هم کشتی در تمام جلسات هیات اجرایی بحث داشته و موضوع جدیدی نیست اما ارقام در سال آینده افزایش زیادی نخواهد داشت و حدود ۲۰ درصد افزایش بودجه خواهند داشت و بیشتر از این در توانمان نیست.

صالحی امیری گفت: وضع اقتصادی مملکت را درک کنید. مشکلات زیاد مالی داریم. از دویست میلیارد تومان بودجه حدود ۱۷۰ تومان گرفتیم. همه چیز در دسترس است. با نهایت احترام می گویم آنچه در کمیته تا امروز انجام شده عادلانه بوده و اجازه ندادم حق کسی ضایع شود. هر روزی که پول گرفتیم بر اساس جدول عمل کردیم و اگر هم اختصاصی به فدراسیونی دادیم در سایت گذاشتیم. به پیشکسوتان کمک کردیم چرا که تشخیص هیات اجرایی این بود.

پس از گزارش حسابرس ، صالحی امیری خواستار رای گیری شد که دبیر گفت: نباید رای گیری شود.

صالحی امیری پاسخ داد: به شما چه ارتباطی دارد و این حرف توهین به جلسه است.

دبیر ادامه داد: از کمیته ملی المپیک تشکر می کنم من هم رای می دهم اما دو تا نکته است.در پایان  سال ۹۹،  ۴۰میلیارد تومان در کمیته پول بوده و این در حالی است که ما داشتیم  از گرسنگی می مردیم.  تعدادی هم نیرو اضافه  کردیم.

صالحی امیری پاسخ داد: ما یک نیرو اضافه نکردیم. ۷۴ نیروی قراردادی موقت را قرارداد دائم کردیم.

دبیر گفت : اما حقوق از ۱۰ میلیارد به ۲۲ میلیارد تبدیل شد.

 صالحی امیری نیز بیان کرد:دولت هم افزایش حقوق پایه داد و ما هم موظف بودیم این افزایش پایه حقوق را لحاظ کنیم و در واقع کسی اضافه نشد و تبدیل وضعیت شد.

دبیر در ادامه گفت: چرا آقای سعیدی می گوید ۲۲۵ درصد بودجه را به کشتی داده ایم؟ من فقط می گویم اعلام کنید از ۲۱۶ میلیارد به کشتی ۸ میلیارد دادید که هیچ است.

صالحی امیری گفت: ۸ میلیارد و ۸۰۰ دادیم.

شایسته هم گفت: آقای دکتر دبیر عزیز دل من. چرا سازمان برنامه پول شما را به ما داد؟

دبیر در حال پاسخگویی بود که میکروفون وی بار دیگر قطع شد.

شایسته گفت: هیات اجرایی از کل این دوستان رای گرفته و از حقوق همه دفاع می کند. اینکه علی جان(دبیر) با یک جمله در این جمع وزین هیات اجرایی را زیر سوال ببریم کار درستی نیست.

وزیر مجمع را ترک کرد

وزیر ورزش و جوانان ساعت ۱۷ مجمع را ترک کرد. این در حالی است که قرار بود در پایان مجمع سخنرانی کند. او از درب پشتی سالن خارج شد و پاسخگوی خبرنگاران نبود.

پولادگر، معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد ترک مجمع توسط وزیر گفت: وزیر با چند نماینده مجلس جلسه داشت و مجبور شد برود و عذرخواهی کرد.

نامه IOC به کشورها و دادن مجوز برای تعویق انتخابات

حسین ثوری رییس فدراسیون بوکس گفت: اگر انتخابات به تعویق بیفتد باید سرپرست تعیین شود؟

صالحی امیری پاسخ داد: طبق اساسنامه نیاز به سرپرست ندارد. IOC اوایل سال گذشته با همه کشورها مکاتبه داشت که مطرح نکردیم مبنی براینکه کمیته ملی المپیک ها می توانند انتخاباتشان را یک یا دو سال به تاخیر بیدازند. من و سلطانی فر صحبت کردیم اما به این نتیجه رسیدیم به صلاح نیست و اصلا مطرح نکردیم. اما ترکیب هیات اجرایی تا پایان تغییر نخواهد کرد.

ثوری ادامه داد: نظر من این است که انتخابات بعد از بازی های آسیایی باشد.

عباس اورسجی رییس فدراسیون کبدی از جمع خواست صالحی امیری را تشویق کنند و سپس دبیر را هم بلند کرد تا صالحی امیری را تشویق کند.

دبیر و علیپور دوباره وارد چالش شدند

دبیر دوباره صحبت کرد و گفت:  بودجه متفرقه بالا می رود از هنر شما است. دوره علی آبادی ۱۰ فدراسیون انتخاباتشان مشکل داشت و انتخابات کمیته هم به تعویق افتاد. اگر می‌خواهید انتخابات اردیبهشت باشد یا بعد از بازی های آسیایی هر نوع را باید تصمیم گرفت. اگر بعد بازی ها باشد باید تکلیف هیات اجرایی مشخص شود.

علیپور گفت: اساسنامه تغییرات داشت و  مجمع تصویب کرد.

دبیر هم گفت: ماشاءالله شما همیشه هیات اجرایی بودید بگذارید من صحبت کنم.

علیپور هم عنوان کرد: در مورد برگزاری انتخابات حرف و حدیث هایی مطرح شد و چون پست ندارند می‌خواستند مجمع به تعویق بیفتد. خواستم از طرف جمع بگویم چنین چیزی نبود. طبق اساسنامه باید آیین نامه را تصویب می کردیم. همه چیز به تایید کمیته بین المللی المپیک بستگی دارد.

صالحی امیری هم این تذکر را داد که خواهشاً وارد این بحث ها نشویم.

علیپور گفت: نظر من این است اگر جمع موافقت می کنند، انتخابات بعد از بازی های آسیایی باشد.

دبیر بعد از پایان صحبت های علیپور گفت: دوستان صفحه ۳۵ اساسنامه در مورد فدراسیون های عضو است که مطالعه کنید.

گلایه ووشو از برگزار نشدن انتخابات سر موعد مقرر

امیر صدیقی رییس فدراسیون ووشو گفت: امروز این مجمع باید انتخاباتی می بود و اینکه آیین نامه اینقدر دیر تدوین شد جای تذکر دارد. البته این آیین نامه با قبلی فرقی نداشت. از طرفی اینکه بگوییم انتخابات بخاطر بازی های آسیایی در مهر برگزار شود بهانه خوبی نیست چون آن موقع هم بازی های آسیایی جوانان است. ماده ۱۶ اساس نامه می گوید دوره فعالیت اعضا چهار سال است. نامه کمیته بین المللی المپیک برای تعویق انتخابات هم نیاز  دارد اعضای مجمع به آن رای بدهند.

او ادامه داد: از دوستان درخواست دارم مجمع در سریع ترین زمان ممکن حتی اواخر اردیبهشت برگزار شود.

پایان مجمع کمیته ملی المپیک با ادامه درگیری دبیر!

باقرزاده: ما در اساسنامه یک اشتباه داشتیم

فضل‌الله باقرزاده رییس فدراسیون شمشیربازی و عضو هیات اجرایی بیان کرد: ما در اساسنامه جدید یک‌اشتباه داشتیم، می‌توانستیم بگوییم آیین نامه توسط مجمع تصویب شود نه اینکه تصویب نهایی را به کمیته بین‌المللی المپیک بکشانیم به خصوص اینکه انتخاب دبیر و خزانه دار طبق اساسنامه در حوزه اختیارات رییس کمیته شده است.حالا اشتباه کردیم‌ و انتخابات ۱۷ اسفند لغو شد، حق نیست به خاطر تعویق انتخابات به اعضای هیات اجرایی مانند رحیمی توهین شود، همه ما یک روز از ریاست فدراسیون ها می رویم باید حرمت ها حفظ شود. باور کنید رای دادن در مجمع دلی است نه از اجبار، حالا هم باید اول تکلیف آیین نامه مشخص شود بعد زمان انتخابات را مشخص کنیم. نظر من بر این است IOC  به راحتی و مثل آب خوردن آیین نامه را تایید کند و قبلا هر چه فرستادیم خیلی زمان برد. چون بازیهای مهمی پیش رو داریم بعد از بازی های آسیایی انتخابات را برگزار کنیم.

قربانی:انتخابات اول مهر برگزار شود

قربانی رییس فدراسیون تیراندازی گفت: شان و منزلت مجمع بالاتر از این است. مجمع برنامه ای دارد که ارائه و تصویب می شود یا خیر. اعتراضات هم قابل رسیدگی است. در ورزش با ۱۰ درصد بودجه ۱۰۰ درصد کار انجام می شود که افتخار است. اینجا که نشسته ایم باید فکر کنیم بازی های مهمی پیش رو است و فدراسیون ها ماموریت مهمی دارند. پیشنهاد می کنم انتخابات به اول مهر بیفتد. ۴۰ سال آقای صالحی امیری را می شناسم. او با اقتدار دارد کار می کند و پیشنهاد می‌کنم بعد از مسابقات پیش رو سر، انتخابات را برگزار کنیم.

میراسماعیلی: گلایه های دبیر از سر دلسوزی است/ فدراسیون من مظلوم است

میراسماعیلی رییس فدراسیون جودو دیگر سخنران این جلسه بود که در صحبت های خود گفت: فدراسیون من مظلوم است و اگر آخر سر هم صحبت می کنم نشان دهنده این مظلومیت است. من در جلسه قبل این انتقاد را نسبت به بودجه فدراسیون داشتم که بعد از آن با اقای صالحی امیری جلسه داشتم و خدا را شکر پرداخت شد که تشکر می کنم.

آقای دبیر اگر صحبتی می‌کند قهرمان بزرگ ماست و دلش برای کشتی می‌سوزد. اگر دفاع می‌کنیم بخاطر دلسوزی است. شاید مجمع به چالش کشیده شد اما قشنگی مجمع به همین گلایه هاست. سرنوشت کمیته المپیک و همه فدراسیون هاست و نباید براحتی از آن بگذریم. اینکه همه دست بلند کنیم و بگوییم انتخابات بعد المپیک برگزار شود و صلوات بفرستیم در شان این افراد نیست. بهتر است آرا مخفی و به صورت کتبی باشد. عملکرد آقای صالحی امیری قابل قبول است اما تصمیم گیری برای انتخابات بحث خیلی مهمی است و تقاضا می کنم رای گیری مخفی باشد. خیلی ها عضو مجمع نیستند و دست بلند می کنند و رای می دهند.

پیشنهاد میراسماعیلی برای رای گیری مخفی با ۱۰ رای موافق حائز اکثریت آرا نشد و قرار شد رای گیری آشکار باشد.

پایان مجمع کمیته ملی المپیک با ادامه درگیری دبیر!

حمله تیشه گران به دبیر و تنش دوباره در مجمع

تیشه گران رییس فدراسیون ناشنوایان گفت:  فدراسیون کشتی تمام پول های وزارت ورزش را گرفته باز هم مدعی است.

مهرزاد حمیدی هم گفت:‌همیشه در اساسنامه آمده است بعد از المپیک انتخابات بوده است. بنایی را نگذاریم که دومینو شود. دفاع من از هیات اجرایی آینده است که اگر انتخابات خرداد باشد، هیات اجرایی قبل از بازی ها دوباره باید عوض شود. دو، سه ماه هیچ تاثیری ندارد. حرف من دفاع از هیات اجرایی فعلی نیست.

دبیر گفت: اساسنامه باید اصلاح شود که جایگاه هیأت اجرایی، جایگاه حقوقی است، نه حقیقی. باقرزاده حرف‌های انتخاباتی می‌زند. دعواهای من برای کسب مدال است و بودجه سه ماه قبل از بازی‌ها به درد من نمی‌خورد. اصغر رحیمی و فخری پدر من را در می آوردند که چقدر مدال می گیرید. روی من حساب نکنید.

علیپور دوباره اعتراض داشت که دبیر گفت: امیدوارم یک روز رییس فدراسیون المپیکی شوید و ببینید کار چقدر سخت است.  آقای رحیمی تاج سر من است. من  قهرمان المپیک بودم هم رییس فدراسیون و بیشتر از شما دلم برای ورزش می سوزد چرا دوست دارید هیات اجرایی ادامه پیدا کند.

در جریان برگزاری مجمع کمیته المپیک، علیرضا دبیر گفت: ما با برگزاری انتخابات در فصل بهار موافقیم که علیپور گفت شما نمی‌توانید بگویید چه کاری انجام شود و باید رای گیری شود.

دبیر گفت من عضو مجمع هستم و این پیشنهاد را دارم. امیدوارم روزی رییس یک فدراسیون المپیکی شوی و بدانی که چقدر کار سخت است. من مثل علیپور نیستم که با هر وزیری که می‌آید ببندم!

دبیر در ادامه گفت: من به رای مجمع احترام می گذارم، باقرزاده هم با کنایه گفت: ممنون که به رای مجمع احترام می گذارید.

دبیر گفت: آقای باقرزاده ان‌شاءالله برای بازی‌های آسیایی روی شمشیربازی حساب باز کنید.

باقرزاده در واکنش گفت: خدا آقای خطیب را رحمت کند، او نه قهرمان المپیک و نه قهرمان جهان بود اما پرافتخارترین نتایج کشتی را به دست آورد.

موافقت با حضور افتخاری سه فدراسیون

برای حضور افتخاری سه فدراسیون اتومبیلرانی، کونگ فو و انجمن ورزش های رزمی در مجمع کمیته  رای گیری شد که اعضا موافقت کردند.

سپس بحث عضویت یکی از فدراسیون های غیر المپیکی در هیات اجرایی مطرح شد که طاهریان اعلام کرد مکاتبه می‌کنیم اما صالحی امیری گفت: کمیته بین المللی المپیک قطعا مخالفت می کند و از این بحث بگذریم.

تنش ها مجمع را به پایان رساند

دبیر جلسه را زودتر ترک کرد و در حالی که مشخص نبود چه چیزی می گوید، علیپور پاسخ داد:  ۶۰ درصد بودجه را گرفتی اما قول مدال نمی‌دهی؟ صالحی امیری در خواست کرد که ادامه ندهد.

سپس به دلیل تشنج در مجمع، صالحی امیری مجمع را به پایان رساند.

پایان مجمع کمیته ملی المپیک با ادامه درگیری دبیر!

بیشتر بخوانید:

۲۵۳۲۵۱

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار