کد خبر: ۲۰۳۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
معاون اجرایی رییس جمهور:
معاون اجرایی رییس جمهور گفت: بسیاری از این مشکلات مسیر تجاری با کشور‌های همسایه در دوره کوتاه دولت سیزدهم با حضور میدانی رییس جمهور برداشته شده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، سید صولت مرتضوی در جلسه شورای اداری شهرستان آمل گفت: متاسفانه این وضعیتی که اکنون دولت سیزدهم از شروع کار آن از ۷ ماه گذشته تاکنون هر روز مشکل اقتصادی برای مردم بوده است.

وی افزود: بواسطه این مشکلات برای مردم هر ماه ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان بابت اوراقی که در گذشته صادر شده باید نقدینگی بپردازیم.

کاهش مشکلات اقتصادی کشور با حضور میدانی رییس جمهور
معاون اجرایی رییس جمهوری با بیان اینکه از زمان فعالیت دولت سیزدهم چه در تولید و چه هموار کردن ارتباطات با جهان تاکنون کاهش مشکلات معیشتی واقتصادی برای مردم را به همراه داشته است، تصریح کرد: بخشی از مشکلات و نارسایی‌ها به واسطه نزدیکی و برقراری ارتباطات مردمی در شانزده سفری که تاکنون رییس جمهوری به استان‌های مختلف کشور ونیز درتعامل با کشور‌های خارجی داشتند، درحال برطرف شدن است.

مرتضوی ادامه داد، مشکلات تولید و صادرات و همچنین هموار سازی مسیر تجاری با کشور‌های همسایه در دوره کوتاه دولت سیزدهم با همراهی و همچنین حضور میدانی رییس جمهور بسیاری از این مشکلات از مسیر برداشته شده است.

معاون اجرایی رئیس جمهوری درادامه با اشاره به اینکه ما همواره باید قدردان خدمات بی بدلیل انقلاب باشیم ودر طول این انقلاب ابعاد خدمات رسانی در این کشور غیر قابل حساب است، تصریح کرد، روحیه انقلابی که درکشور وجود دارد، درهمه ابعاد به عنوان یک ابرقدرت جهانی باشیم وبرای آنکه اسوه ونسخه قابل ارائه درجهان داشته باشیم، کارآمدی نظریه جمهوری اسلامی ایران را به منصه ظهور برسانیم.

رونمایی از اسناد بالادستی عدالخواهی دولت برای مردم
مرتضوی همچنین به رونمایی از اسناد بالادستی دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی که وضعیت کشور را تبدیل به اسناد تحولی کرده است، هفته گذشته درکشور خبر داد وگفت: دراین سند که ابعاد گسترده‌ای دارد، خروجی آن توسعه و گسترش عدالت درهمه زمینه‌ها ازجمله عدالت در استفاده از ظرفیت ها، عدالت در فقرزدایی و محرومیت‌ها درجامعه است.

دولت سیزدهم، هماهنگ‌ترین دولت با مردم وهمه قوا
وی اصافه کرد، دولت با استفاده از همه ظرفیت‌ها آماده اقدام و عمل است و در سفر‌های استانی نیز تاکنون ۱۷ سفر انجام شده بخشی ازاین ظرفیت‌ها درجهت عملیاتی شدن شناسایی شد.

معاون اجرایی رییس جمهوری با بیان اینکه اگر شرایط کرونایی درکشور نبود تاکنون سفر‌های استانی دولت بیشتر از ۲۰ استان به انجام می‌رسید، شاید فکر شود که دربرخی سفر‌ها ناهماهنگی وجود دارد، اما دولت سیزدهم هماهنگ‌ترین دولت بعد از پیروزی انقلاب تاکنون بوده واین هماهنگی‌ها درهمه سطوح ازجمله سران سه قوا و دیگر مسئولان در رده‌های مختلف دارد.

 دولت، مشکلات زیرپوستی مازندران را دراین دولت چاره اندیشی می‌شود
مرتضوی دربخش دیگری درپاسخ به مشکلات بیان شده توسط نماینده مجلس، امام جمعه وفرماندارآمل درخصوص کمبود‌های شهرستان آمل درهمه زمینه‌ها گفت، مازندران با همه زیبایی که دارد، متاسفانه در زیرپوست خود مشکلاتی دارد که نگاه دولت به کل کشور نگاه اسناد آمایشی است.

وی با اشاره به اینکه شاخص‌های استان در بخش‌های مختلف از جمله سرانه تولید ناخالص و هم اشتغال و بیکاری بالا است، تصریح کرد، دولت در تلاش است تا با فعال کردن همه ظرفیت‌های بالقوه اقتصادی درمازندران، بتواند بخشی از مشکلات این استان را دراین دولت برطرف کند.

معاون اجرایی رییس جمهور نگاه دولت سیزدهم به مازندران را تولید محور و توسعه‌ای عنوان کرد و گفت: استان‌های شمالی به خصوص مازندران می‌تواند بخشی از نیاز کشور را برطرف کند و نگاه دولت تولید محور است و همه مشکلات درمدت شش ماهه ازعمردولت شدنی نیست وباید درسال‌های آینده شاهد برطرف شدن همه مشکلات باشیم.

نگان کلان دولت برای توسعه مازندران

معاون اجرایی رییس جمهور به برنامه توسعه‌ای توسط دولت سیزدهم به مازندان اشاره کرد وگفت، دولت هم در سطح کلان و ملی برای جاده‌های ارتباطی به مازندران از سه جاده هراز وتکمیل چهارخطه شدن این جاده از محل منابع عمومی و از محل تبدیل تهادر دارایی‌ها پیش بینی اعتبار کرده شده است.

مرتضوی افزود: برای مسیر آزادراه تهران شمال و جاده فیروزکوه به سوادکوه نیز در ردیف اعتبارات ملی و کلان دولت دیده شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار