کد خبر: ۲۰۳۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

استعلام خلافی خودرو با برگ سبز ممکن است؟ معرفی بهترین روش گرفتن خلافی خودرو

استعلام خلافی خودرو مخصوصا هنگام خرید و فروش ماشین اهمیت بسیاری برای افراد دارد. خلافی خودرو همان تخلفات رانندگی است که راننده اتومبیل مرتکب آن‌ها شده. متاسفانه همه راننده‌ها حداقل یک‌بار تخلف از قوانین را حداقل به‌طور غیرعمد تجربه کرده‌اند. به همین خاطر توجه به تخلفات انجام ‌شده و گرفتن خلافی اتومبیل هرچندوقت یک‌بار توصیه می‌شود. در این مقاله قصد داریم به چگونگی استعلام خلافی خودرو با برگ سبز بپردازیم و روشی برای دریافت سریع خلافی خودرو به شما معرفی کنیم.

برگ سبز خودرو چیست؟

برگ سبز خودرو نوعی سند مالکیت بوده که اطلاعات کامل اتومبیل و مشخصات مالک در آن درج شده است. در قسمت بالایی این سند شماره‌ای وجود دارد که به آن شماره سنا یا شماره مالکیت خودرو می‌گویند. درج این شماره به‌معنای رسمی بودن برگ سبز است. در ذیل عبارت «شناسنامه مالکیت وسیله نقلیه» دو بخش مجزا را مشاهده می‌کنید. بخش اول به معرفی مشخصات وسیله نقلیه مانند نوع، رنگ، تیپ، ظرفیت، تعداد سیلندر، نوع سوخت، تعداد چرخ، تعداد محور، شماره شاسی، شماره موتور و شناسه وسیله نقلیه می‌پردازد. در ادامه مشخصات مالک خودرو از جمله نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، کد ملی، تاریخ تولد، نام پدر و محل صدور ذکر شده است.

برگ سبز خودرو بعد از تعویض پلاک، بررسی اصالت اتومبیل و تایید هویت مالک صادر می‌شود. همچنین در این زمان کارت هوشمند خودرو به شما داده می‌شود تا هنگام استفاده از وسیله نقلیه به همراه خود داشته باشید.

استعلام خلافی خودرو با برگ سبز ممکن است؟ معرفی بهترین روش گرفتن خلافی خودرو

آیا امکان استعلام خلافی خودرو با برگ سبز وجود دارد؟

یکی از کاربردهای برگ سبز خودرو، استعلام خلافی است. برگ سبز مالکیت پلاک را نشان می‌‌دهد؛ بنابراین هر تخلفی که با این پلاک ثبت شده باشد، با استفاده از برگ سبز قابل‌ پیگیری است. یعنی شما می‌توانید برای استعلام خلافی خودرو با پلاک به یکی از دفاتر پلیس ۱۰+ مراجعه کنید. سپس بعد از پرداخت مبلغی مشخص (مطابق با تعرفه اجرائیات برای استعلام خلافی) از تخلفات پلاک خود استعلام بگیرید و برای پرداخت خلافی خودرو اقدام کنید.

مزایا و معایب استفاده از برگ سبز برای استعلام خلافی خودرو چیست؟

استعلام خلافی با برگ سبز یکی از روش‌های رایج است که با مراجعه به دفتر پلیس ۱۰+ به‌راحتی انجام می‌شود. البته توجه کنید که اگر میزان خلافی خودروی شما بیشتر از ۱۰ میلیون ریال (یک میلیون تومان) باشد، باید برای پرداخت خلافی به یکی از مراکز راهنمایی و رانندگی مراجعه کنید.

رفت و آمد بین دفاتر راهنمایی و رانندگی و ماندن در ترافیک کاری بیهوده و زمان‌بر است. به همین خاطر بزرگ‌ترین عیب استعلام خلافی با برگ سبز را می‌توانیم طولانی بودن فرایند آن بدانیم. در حال حاضر انجام کارهایی از قبیل تمدید بیمه شخص ثالث، استعلام خلافی خودرو و پرداخت عوارض را می‌توانید به‌راحتی از طریق موبایل و اینترنت انجام دهید. به همین خاطر رفت و آمدهای مکرر، ماندن در ترافیک و صرف زمان برای انجام چنین کارهایی در دنیای امروز ضرورت ندارد.

استعلام خلافی خودرو با برگ سبز ممکن است؟ معرفی بهترین روش گرفتن خلافی خودرو

معرفی بهترین روش گرفتن خلافی خودرو از طریق اینترنت؛ روش‌های جایگزین استفاده از برگ سبز

پیشرفت تکنولوژی همیشه در راستای رفاه حال مردم و انجام سریع‌تر کارها است. با استفاده از اینترنت و تلفن‌های هوشمند می‌توانید به‌راحتی بدون نیاز به مراجعه به دفاتر پلیس ۱۰+ و مراکز راهنمایی و رانندگی کارهای مربوط به خودرو را انجام دهید. از جمله راه‌های گرفتن خلافی خودرو با موبایل می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • دریافت خلافی خودرو با پیامک: استعلام خلافی خودرو از طریق VIN یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای گرفتن خلافی خودرو با پیامک است. برای انجام این کار کافی است کد ۱۷ رقمی VIN را به شماره تلفن ۱۱۰۱۲۰۲۰۲۰ پیامک کنید. این کد روی سند و کارت ماشین درج شده است.
  • استعلام خلافی خودرو با کد ملی: بسیاری از روش‌های دریافت خلافی خودرو به کد VIN روی سند مالکیت خودرو نیاز دارد؛ اما سامانه خدمات الکترونیکی انتظامی امکان استعلام خلافی خودرو با کد ملی را هم برای شما فراهم کرده است ولی قبل از آن شما باید در سامانه سخا ثبت نام کرده باشید. البته برای گرفتن خلافی خودرو علاوه ‌بر کد ملی، باید بارکد درج شده در کارت ماشین و شماره همراه خود را نیز وارد کنید.
  • دریافت خلافی خودرو با کد USSD: گرفتن خلافی خودرو با موبایل ساده هم امکان‌پذیر است. در این روش بدون نیاز به اینترنت می‌توانید کد #۱۱۰* (ستاره ۱۱۰ مربع) را شماره‌گیری کرده و خلافی خودرو را بگیرید.

در بالا روش‌های دریافت سریع خلافی خودرو را برایتان شرح دادیم. استفاده از این روش‌ها باعث صرفه‌جویی در زمان شده و گرفتن خلافی خودرو را بسیار راحت‌تر از گذشته کرده است. سامانه خودروی من آیتول امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار داده است تا بدون دردسر و اتلاف وقت به انجام کارهای مرتبط با خودرو مانند استعلام خلافی و پرداخت بیمه بپردازید. برای اطلاع از قیمت بیمه شخص ثالث خواندن سایر مقاله‌های آیتول را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آیتول؛ بهترین ابزار برای دریافت سریع خلافی خودرو

سامانه خودروی من آیتول، یک سایت جامع برای ارائه خدمات خودرو است که انجام کارهایی مانند استعلام و پرداخت عوارض مختلف، تمدید و خرید بیمه شخص ثالث، استعلام و پرداخت خلافی خودرو، ترخیص خودرو و تعویض پلاک را برای شما هم‌وطنان عزیز راحت‌تر از قبل می‌کند. با مراجعه به سایت آیتول می‌توانید با وارد کردن پلاک، کد ملی مالک و شماره موبایل به‌راحتی برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو اقدام کنید.

تسویه خلافی پرداختی در آیتول به‌صورت آنی و بدون احراز هویت در سامانه سخا امکان‌پذیر است. برای استعلام خلافی خودرو از طریق اینترنت و سامانه آیتول هزینه‌ای کمتر از مراجعه به دفتر پلیس ۱۰+ پرداخت می‌کنید. برای استفاده از خدمات سامانه آیتول می‌توانید از طریق سایت و همچنین اپلیکیشن تلفن همراه اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت پشتیبانی در هر زمان با شماره تلفن ۰۲۱۸۹۵۱۸۰۱۰ تماس بگیرید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار