کد خبر: ۲۰۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از اجرای بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی سنجربگی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به استقرار پست‌های ایمنی و سلامت و اکیپ‌های سحاب در نقاط مسافرپذیر و پرتردد همدان اظهار کرد: مشارکت اعضا در فعالیت‌های بشر دوستانه، نهادینه‌سازی حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی، ارتقاء ایمنی و سلامت هموطنان در سفرهای نوروزی و تأمین نشاط جمعی از جمله اهداف طرح ملی خدمات بشردوستانه است.

وی ضمن تأکید بر ارتقای فرهنگ ایمنی و سلامت مسافرین به ویژه مراقبت از کودکان در طول سفر، ترویج سفر مسئولانه با رعایت نکات ایمنی و پروتکل‌های بهداشتی را از رویکردهای این طرح دانست و گفت: در این طرح اعضای جوان در  امدادرسانی به در راه‌ماندگان با پایگاه‌های امداد و نجات همکاری خواهند داشت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به استقرار پست‌های ایمنی و سلامت و اکیپ‌های سحاب در نقاط مسافرپذیر اضافه کرد: بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت مشارکت داوطلبانه اعضا در اجرای طرح، استقرار فضای دوستدار کودک در اماکن تفریحی و سیاحتی و محل اجتماع مسافرین، پیش‌بینی اماکن جهت اقامه نماز در صورت امکان و بنا بر اقتضای شرایط کرونایی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی ارائه خدمات آموزشی نحوه کنترل فشار خون،گزیدگی‌ها، خفگی‌ها و... را از اقدامات اعضای جوان هلال احمر در این طرح برشمرد و گفت: ارائه خدمات زیست محیطی در قالب تیم‌های دو نفره سحاب، ارائه خدمات فرهنگی به مسافرین و اجرای پویش ملی بهرفت(بهبود رفتارهای ترافیک‌ساز با شعار سفر مسئولانه در قرن جدید قرن امید) در پست‌های ایمنی و سلامت مسافرین  و جلب مشارکت رانندگان جهت ترویج و ارتقای فرهنگ ایمنی و سلامت مسافرین مدنظر قرار دارد.

سنجربگی عنوان کرد: خدمات اکیپ‌های سحاب با هدف ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه به مسافرین از دیگر اقداماتی است که در پست‌های ایمنی و سلامت حوزه معاونت جوانان انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه گشت و دیدبانی و پایش مسافران در محدوده آسیب‌پذیر و شلوغ از اقدامات تیم‌های سحاب است گفت: تعداد تیم‌های ثابت شهرستان‌های تابعه ۶ تیم است که ۴ تیم به صورت ثابت و دو تیم به صورت سحاب فعالیت می‌کنند.

اجرای بیست و دومین دوره طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافرین نوروزی در استان همدان از تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ آغاز و تا ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار