کد خبر: ۲۰۳۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸

سفر به جزیره آشوراده و بازدید از سایر مناطق دیدنی شمال

برای علاقه‌مندان به شمال‌گردی آشوراده می‌تواند یک جاذبه گردشگری هیجان‌انگیز و جذاب باشد.

آشوراده تنها جزیره ایرانی در دریای خزر است، این جزیره زیبا و کوچک یکی از دیدنی‌های استان گلستان محسوب می‌شود و هیچ سکنه‌ای ندارد. برای بازدید از این منطقه زیبا و بکر باید به بندر ترکمن سفر کنید. با ما همراه باشید تا درباره آشوراده و سایر مناطق دیدنی شمال ایران بیشتر بدانید.

آشوراده، تنها جزیره در شمال ایران

آشوراده تنها جزیره ایرانی واقع در دریای خزر است که سالانه پذیرای هزاران گردشگر از سراسر کشور است. برای رسیدن به این جزیره منحصر به فرد و زیبا باید به بندر ترکمن سفر کنید و از آنجا با قایق به جزیره بروید.

در جزیره خواهید فهمید که همه زیبایی‌های این منطقه به آسایش در ویلا شمال خلاصه نمی‌شود. شاید جالب باشد بدانید که این جزیره بزرگ هیچ سکنه‌ای ندارد و تنها ۴۰کیلومتر با گرگان فاصله دارد. در منابع تاریخی آمده است که در گذشته این جزیره در واقع یک مجمع الجزایر و متشکل از سه جزیره بوده است. به مرور زمان وبا بالا آمدن سطح آب دریا تنها یکی از سه جزیره باقی مانده است.

جزیره آشوراده یک منطقه حفاظت شده بین‌المللی است که به ثبت جهانی رسیده و زیستگاه جانوران و گیاهان بسیاری است که از نظر زیست محیطی اهمیت بسیاری دارند. نکته جالب توجه آن است که در گذشته اهالی بندر ترکمن دام‌های خود را برای چرا به این جزیره می‌بردند و دلیل نام‌گذاری جزیره نیز همین است و در زبان محلی به آن "مال آشیر" یا محل رساندن دام می‌گویند.

برای رسیدن به جزیره آشوراده از بندر ترکمن تنها ده دقیقه با قایق در راه خواهید بود. می‌توانید برای راحتی بیشتر بلیط رفت و برگشت تهیه کنید و ساعت بازگشت خود را تنظیم کرده و ساعاتی را در جزیره به سر ببرید. پل زیبای چوبی که در بخش ورودی جزیره قرار دارد همواره یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای عکاسی در این منطقه محسوب می‌شود.

در جزیره می‌توانید آثار به جا مانده از قلعه مثلثی که مربوط به زمان اشغال جزیره توسط روس‌ها است را مشاهده نمایید. این قلعه تاریخی به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است. در گذشته‌های دور این منطقه شکارگاه شاهان صفوی بوده است آثار به جا مانده از دژ‌های صفوی را می‌توانید در جزیره مشاهده کنید که متأسفانه در آستانه تخریب قرار دارند.

مشاهده پرندگان مهاجر از نزدیک، سکوت جزیره، تماشای انواع گیاهان و جانوران موجود در جزیره از جمله تفریحاتی است که در این منطقه می‌توانید داشته باشید.


از جاذبه‌های رامسر نیز غافل نشوید

اگر به شمال ایران سفر می‌کنید نباید از جاذبه‌های عروس شهر‌های شمالی، رامسر غافل شوید. از جمله مزایای سفر به رامسر برای اهالی تهران نزدیکی این شهر از نظر مسافت است، شما می‌توانید با اجاره ویلا رامسر بهترین موقعیت اقامتی را برای خود و خانواده فراهم کنید و از دیدنی‌های بی‌نظیر رامسر نیز بهره‌مند شوید. رامسر در کنار طبیعت بکر و سرسبزی که دارد، دارای جاذبه‌های گردشگری بسیاری است از جمله بلوار زیبای معلم که تاریخ ساخت آن به دوره پهلوی اول باز می‌گردد.

سفر به جزیره آشوراده و بازدید از سایر مناطق دیدنی شمال

قلعه مارکوه یکی دیگر از جاذبه‌های تاریخی رامسر است که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و متعلق به دوره پیش از اسلام است و در گذشته‌های دور کاربرد نظامی داشته است. این قلعه باستانی دارای چشم انداز زیبایی از دریا، شهر تنکابن و رشته کوه‌های البرز دارد.

امکان ندارد که تا کنون نام جنگل‌های دوهزار رامسر را نشنیده باشید، این جنگل بین منطقه کوهستانی و دریا واقع شده است و جاده‌های جنگلی زیبایی را ایجاد کرده که رانندگی در آن بسیار لذت بخش است. همچنین می‌توانید در خلال سفر در مسیر‌های جنگلی به فیلبند زیبا یا همان اقیانوس ابر‌ها نیز سری بزنید.

از دیگر جاذبه‌های منطقه رامسر می‌توان به آبشار ازارک، آبشار ایج، چشمه‌های آب گرم، دریاچه قو، جنگل دالخانی، غار لوکا و روستای جواهرده نیز اشاره کرد.

اگر به دنبال تفریحات هیجان انگیزتر هستید می‌توانید تله کابین رامسر یا پل معلق این شهر را نیز امتحان کنید. مطمئناً خاطره آن تا مدت‌ها در ذهن شما باقی خواهد ماند.


کلبه‌های چوبی، اقامتی خاص در هر کجای شمال

یکی از گزینه‌های اقامتی جذاب شهر‌های شمالی که در سال‌های اخیر با محبوبیت بسیاری همراه بوده است اجاره کلبه چوبی است. کلبه‌های چوبی موجود در شهر‌های ساحلی و جنگلی شمال فرصت اقامت در کلبه‌هایی از جنس طبیعت و سبک روستیک را برای علاقه‌مندان به زندگی در دل طبیعت فراهم آورده است.

در اکثر شهر‌های شمالی از جمله رامسر، کلاردشت، چالوس و... کلبه‌های چوبی جنگلی و ساحلی به سبک سوئیسی یا سنتی وجود دارد که می‌تواند بخش خاطره‌انگیزی از سفر به دل طبیعت را به خود اختصاص دهد.

سفر به جزیره آشوراده و بازدید از سایر مناطق دیدنی شمال

این کلبه‌ها در مساحت‌های متنوع و با امکانات و تجهیزات قابل قبول پذیرای بسیاری از علاقمندان به اقامت در دل طبیعت هستند. سکوت و آرامش لذتبخش اقامت در کلبه‌های چوبی با حس جذاب نزدیکی با طبیعت می‌تواند یک تجربه لذت بخش از سفر شما به مناطق شمالی کشور باشد. طفا از کلمه "اجاره کلبه چوبی" در محتوا زیر هدینگ "کلبه های چوبی، اقامتی خاص در هر کجای شمال" استفاده شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار