کد خبر: ۲۰۴۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۸
رئیس سازمان امور عشایر کشور:
دزفول- رئیس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به نقش عشایر در حوزه تولید محصولات گفت: ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور توسط جامعه عشایر تولید می‌شود.

عباس پاپی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جامعه عشایر مبتنی بر تولید است و در کشور عشایری وجود ندارد که تولید کننده نباشند.

وی با بیان اینکه سالانه ۱۰ تا ۱۵ درصد نیاز گوشت قرمز کشور از کشورهای خارجی وارد می‌شود، افزود: این در حالی است که ۲۵ درصد تولید گوشت قرمز کشور توسط جامعه عشایر تأمین می‌شود و این امر از خروج سالانه یک میلیارد دلار ارز جلوگیری می‌کند.

رئیس سازمان امور عشایر کشور با اشاره به سهم ۳۵ درصدی عشایر در تولید صنایع دستی یادآور شد: عشایر در بسیاری از بخش‌های تولید در حوزه کشاورزی، دامداری، داروهای گیاهی و صنایع دستی پیشرو هستند.

پاپی زاده از چند برابر شدن بودجه حوزه راه و آب عشایر با پیگیری سازمان امور عشایر و حمایت وزیر جهاد کشاورزی در دو ماه اخیر خبر داد و تصریح کرد: ایجاد و تقویت زیرساخت‌های مهم در مناطق عشایری علاوه بر کمک به افزایش تولید نیز باعث پایداری حضور عشایر در مناطق عشایری خواهد شد که این امر مهم در دستور کار سازمان و وزارت جهاد کشاورزی است.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی به ویژه در بخش کشاورزی که مبتنی بر منویات مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: وزیر جهاد کشاورزی بر دانش بنیان شدن تولیدات بخش کشاورزی تاکید زیادی دارد که برنامه‌ریزی‌های خوبی نیز در این زمینه صورت گرفته و بخشی از برنامه‌ها در مرحله اجرا است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان امور عشایر کشور افزود: در دوره فعلی وزارت جهاد کشاورزی شاهد تحول گرایی زیادی خواهیم بود و این وزارتخانه در حال عبور از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی دانش بنیان است؛ بنابراین با افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی قطعاً علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور سهم خوبی را در اشتغال کشور خواهیم داشت.

پاپی زاده با بیان اینکه در سال‌های اخیر به دلیل بی توجهی به بخش تولید، ارز زیادی از کشور خارج شده است، یادآور شد: دیپلماسی غذایی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی در دوره جدید است، اقدامات خوبی نیز در زمینه تدوین پروتکل‌های مورد تفاهم بین ایران و کشورهای طرف مقابل و توسعه بازار خارجی محصولات کشاورزی صورت گرفته است که با این امر تحول عظیمی در حوزه صادرات محصولات کشاورزی در سال جاری ایجاد خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار