کد خبر: ۲۰۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه:
کرمانشاه- نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه با اشاره به مبارزه آیت الله ری شهری با جریانات انحرافی در کشور، گفت: خدمات آیت الله محمدی ری شهری در وزارت اطلاعات فراموش نشدنی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حجت الله فاضلی ظهر سه‌شنبه در مراسم هفتمین روز رحلت آیت الله محمدی ری شهری که در مسجد غدیر شهر کرمانشاه و با حضور بهمن امیری مقدم و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد، اظهار کرد: آیت الله محمدی ری شهری عالمی وارسته، مجاهد، معلمی راستین، شخصیتی تأثیرگذار و عارف و مدیری توانمند بودند.

وی افزود: معرفی و شناخت چنین شخصیتی برای جامعه علمی مهم است و باید خدمات آیت الله محمد ری شهری به جامعه معرفی شود و ایشان علاوه بر حوزه سیاست در حوزه علم و فقه نیز صاحب نظر بودند و ۱۲۰ جلد کتاب با موضوعات مختلف تألیف کرده‌اند.

نماینده ولی فقیه استان کرمانشاه در امور اهل سنت تصریح کرد: لایحه وزارت اطلاعات در سال ۱۳۶۲ به مجلس ارسال و در سال ۱۳۶۳ آیت الله محمدی ری شهری به عنوان نخستین وزیر اطلاعات معرفی شدند و با دستان خالی پایه‌های وزارت اطلاعات را بنا کردند و پرسنل این مجموعه به حق سربازان گمنام امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب هستند.

فاضلی با اشاره به خدمات برجسته آیت الله محمدی ری شهری در دوران تصدی مسئولیت وزرات اطلاعات، بیان کرد: دشمنان همواره سعی می‌کنند تا با فتنه انگیزی در کشور به نظام و انقلاب اسلامی صدمه وارد کنند اما آیت الله محمدی ری شهری با درایت و هوشمندی نقشه‌های آنان را خنثی کرد و رهبر معظم انقلاب در پیام تسلیت خود ایشان را مدیری توانمند خطاب کردند.

وی ادامه داد: آیت الله محمدی ری شهری تمام لوازم یک مدیر توانمند، انقلابی، دلسوز نظام و انقلاب و تقوا را برخوردار بودند و یکی دیگر از اقدامات برجسته این فقیه عالم تأسیس دانشگاه علوم حدیث بود و به اندازه‌ای این اقدام ارزشمند قلمداد می‌شود که ایشان را کلینی عصر نامیدند.

نماینده ولی فقیه استان کرمانشاه در امور اهل سنت گفت: آیت الله کتب بسیاری در مورد تحقیق علوم حدیث تألیف کردند که بی نظیر بوده و این آثار به زبان‌های مختلف ترجمه شده و بسیاری از افراد خارج از کشور این کتب را با ارزش در حوزه ترویج فرهنگ اسلامی بیان می‌کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار