کد خبر: ۲۰۴۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴
سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان گفت: قطر با استفاده از لژیونرهایی که در اختیار دارد تیم متمایزی بود ولی بچه‌های ما انگیزه داشتند و این تابو را شکستند.

سید حسن افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص قهرمانی تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت:  قطر از سال 2010 که کار خود را در هندبال ساحلی آغاز کرد، به خوبی در سطح آسیا و جهان درخشید و 5 دوره قهرمان آسیا و 5 دوره قهرمان بازی‌های ساحلی شده است و 3 مقام جهانی دارد. قطر با استفاده از لژیونرهایی که در اختیار دارد تیم متمایزی بود ولی بچه‌های ما انگیزه داشتند و این تابو را شکستند و قطر را شکست دادند.

وی در ادامه افزود: در این مسابقات هر تعداد تیم هم حاضر می‌شد در نهایت ایران، قطر، عمان و ویتنام به دلیل ممارست و حضور مداوم در مسابقات و تجربه‌ای که داشتند بهتر از سایرین بودند. ایران در چهار پنج سال اخیر دو بار سوم آسیا شد و در 2018 جهانی کازان روسیه هشتم جهان شد. ایران روند خوبی در این مدت برای قهرمانی داشت.ما با قهرمانی در آسیا یک سهمیه جهانی گرفتیم و فکر می‌کنم سهمیه بازی‌های ساحلی در آمریکا را هم کسب کردیم.

سرمربی تیم ملی هندبال ساحلی کشورمان با اشاره به جایگاه هندبال ساحلی در جهان اظهار داشت: ما تجربه مسابقات جهانی در سال‌های 2008 و 2018 را داریم این رشته در اروپا جایگاه خاصی دارد و تمام کشورهای اروپایی به سمتی رفتند که حتی در زمستان هم به این رشته می‌پردازند چرا که قرار است هندبال ساحلی وارد المپیک شود و احتمالا در المپیک 2024 به صورت آزمایشی و در المپیک 2028 لس‌انجلس به صورت رسمی حضور خواهد داشت. جذب تماشاگر، بازی تابستانی بودن و تنوع و زیبایی این رشته دلیل خوبی برای حضور آن در المپیک است. 

وی در خصوص لزوم حمایت از هندبال ساحلی گفت: هندبال ساحلی ایران در این دهه تا المپیک 2028 نیاز به حمایت دارد وبا توجه به اقبال خوبی که ایجاد شد، وزارت ورزش کمیته ملی المپیک و فدراسیون و همه قصد دارند از هندبال ساحلی حمایت کنند و مطمئن هستم این رشته برای ایران مدال آور خواهد بود. ظرفیت خوبی در نوجوانان وجود دارد و آنها هم می‌توانند در جهانی برای ایران مدال‌آوری کنند البته باید برنامه‌ها ویژه باشد و یک گام بلندتری به سمت مسابقات جهانی و برای نوجوانان در المپیک سنگال برداریم. 

انتهای پیام/

 

برچسب ها: هندبال ایران
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار