کد خبر: ۲۰۴۸۸۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
حمزه زاده مطرح کرد؛
رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: میزان اشغال هتلها توسط مسافران نوروزی از سال قبل بیشتر شده است متاسفانه برخی از هتهای مناطق آزاد گران تر از نرخ مصوب اتاق اجاره داده اند.

جمشید حمزه زاده رئیس جامعه هتلداران ایران به خبرنگار مهر گفت: میزان اشغال اتاق هتل‌های تهران طبق چیزی که تا الان شنیده ام حدود ۸۰ درصد افزایش داشته است اما این آمار هنوز به صورت کامل جمع بندی نشده است. همچنین در سطح کشور نیز بیشتر اتاق هتل‌ها در مراکز استان‌ها نسبت به سال گذشته پر از مسافر بوده است اما بسیاری از شهرستان‌ها هم بودند که در هتل مسافر کمتری داشتند.

وی گفت: اگرچه در مرکز استان‌هایی مانند آذربایجان شرقی، فارس، هرمزگان، اصفهان و یزد هتل‌ها پر بودند اما در حاشیه همان مراکز یا برخی شهرستان‌های کوچک‌تر مسافر کمتری رفته است با این وجود می‌توان گفت که نسبت به سال گذشته میزان حضور گردشگران در هتل‌ها بیشتر شده است.

وی همچنین درباره افزایش نرخ هتل‌ها در مناطق آزاد گفت: اگر چه تعدادی از هتل‌های مناطق آزاد عضو جامعه هتلداران کشور هستند اما نرخ‌گذاری آنها به سازمان مربوطه مرتبط است. متأسفانه شاهد بودیم که در برخی از مناطق مانند کیش افزایش نرخ متعارفی توسط چند هتل انجام شده که به حساب هتل‌های دیگر گذاشته می‌شود.تا جایی که ممکن است از هتلداران می‌خواهیم که نرخ متعارف را اعمال کنند ولی اگر در سرزمین اصلی چنین اقدامی انجام شود و گزارش آن را به ما بدهند حتماً برخورد لازم انجام می‌گیرد.

حمزه زاده گفت: در سه چهار روز آینده گزارش کاملی از وضعیت اشغال هتل‌ها در سراسر کشور و برخورد با متخلفان در ایام نوروز ۱۴۰۱ را با وزارت میراث فرهنگی تجمیع کرده و ارائه می‌دهیم.

رئیس جامعه حرفه ای هتلداران درباره ایجاد زائرسراهای ارزان قیمت در کشور که وزیر میراث فرهنگی به تازگی اعلام کرده نیز گفت: احتمالاً منظور او ایجاد زائرسراهایی است که باید برای اقشار کم درآمد ساخته شود به هر حال دولت باید به فکر این بخش از جامعه نیز باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار