کد خبر: ۲۰۴۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
سرپرست میراث فرهنگی مازندران شمار مسافران مقیم را در استان بیش از ۱۳ میلیون نفر اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران؛ سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران شمار مسافران مقیم را در استان بیش از ۱۳ میلیون نفر اعلام کرد و گفت: بیش از هشت میلیون نفر در مهمانسرا‌های دولتی و ... پذیرش شدند.

مهدی ایزدی در ستاد اجرایی خدمات سفر‌های مازندران با بیان اینکه تا ۱۱ فروردین ماه ۱۳ میلیون و ۲۱۴ هزار و ۷۳۵ مسافر نوروزی در استان اقامت کردند، افزود: از این تعداد هشت میلیون و ۱۸ هزار نفر معادل ۶۰.۶۸ درصد مسافران در مهمانسرا‌های دولتی، خوابگاه‌های دانشجویی و سالن‌های ورزشی اسکان یافتند.

وی شمار اسکان و پذیرش مسافران در تأسیسات وابسته به آموزش و پرورش شامل مدارس، خانه معلم، باشگاه فرهنگیان و ... را ۱۱۰ هزار و ۷۲۷ نفر ذکر کرد و گفت: ۶۰۱ هزار نفر نیز در اقامتگاه‌های موقت شامل کمپ، کانکس، چادر‌های مسافرتی اسکان یافتند.

ایزدی میزان اقامت در متل‌ها را ۵۹ هزار و ۷۵۷ نفر، اقامتگاه‌های بومگردی ۵۶ هزار و ۴۰۱ نفر، هتل آپارتمان ۸۹ هزار و ۲۶۲ نفر، مجتمع‌های گردشگری ۴۰ هزار و ۹۸۷ نفر، اقامتگاه‌های سنتی ۱۲ هزار و ۶۴ نفر بیان کرد و گفت: ۸۳ هزار و ۴۶۰ نفر در هتل‌ها اقامت کردند.

سرپرست میراث فرهنگی مازندران شمار بازدید‌های نظارتی را ۸۰۷ مورد بیان کرد و گفت: از این تعداد ۴۱۳ هزار بازدید از مراکز اقامتی، ۹۲ مورد از دفاتر خدمات مسافرتی و مابقی از سایر مراکز وابسته بوده است.

ایزدی با بیان اینکه سه میلیون و ۶۹۱ هزار نفر از جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و توریستی بازدید کردند، افزود: یک میلیون و ۷۴۳ هزار نفر از جاذبه‌های طبیعی و ۱۷۲ هزار نفر از موزه‌ها بازدید کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار