کد خبر: ۲۰۵۳۳۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲
تولید هواپیمای جدید ریاست جمهوری آمریکا با نام ایرفورس وان به خاطر وجود مشکلاتی در کارخانه هواپیماسازی بوئینگ با اختلال روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از وال استریت ژورنال، منابع آگاه با اعلام این خبر گفته‌اند که یکی از مشکلات ایجاد شده این است که یکی از دو هواپیمایی که در دست ساخت است باید برای ادامه تولید روی چند جک قرار بگیرد و مشکل اینجاست که این جک‌ها تحمل وزن این هواپیما را‌‌‌‌‌‌‌‌ نداشته و این نگرانی وجود دارد که این هواپیما خسارت ببیند.

گفته می‌شود بوئینگ و پنتاگون در حال مذاکره بر سر زمانبندی تحویل هواپیماهای جدید ریاست جمهوری هستند. سال گذشته شرکت بوئینگ اعلام کرده بود که اگرچه مصرف نوشیدنی‌های الکلی در تمام کارخانه‌های بوئینگ ممنوع است اما در یکی از این دو هواپیمای در حال ساخت برای رئیس جمهور آمریکا دو بطری خالی نوشیدنی الکلی پیدا کرده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی آمریکا نسبت به قیمت بالای هواپیماهای بوئینگ 8-747 که برای رئیس جمهور آمریکا ساخته می‌شود انتقاد کرده بود.

دولت آمریکا در سال 2018 برای ساخت فقط دو فروند از این هواپیماها قراردادی 3.9 میلیارد دلاری با بوئینگ امضاء کرده است.

شرکت بوئینگ هم اکنون در ساخت هواپیماهای 787 دریم لاینر خود نیز با مشکل مواجه شده و تحویل این هواپیماها با تاخیر مواجه شده است. همین مسأله موجب شده تا برخی شرکت‌های هواپیمایی از بوئینگ شکایت کنند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار