کد خبر: ۲۰۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۷
کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به روش اشتباه شناسایی خانه‌های خالی، گفت: چرا باید ۲۸ میلیون خانوار مستأجر درگیر این کار شوند.

علی فرنام در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به مباحث مربوط به شناسایی خانه‌های خالی برای اخذ مالیات از این واحدها، اظهار کرد:‌ مهم‌ترین مشکل این برنامه فاز شناسایی است. در فاز شناسایی چیزی که در این طرح و قانون دیده شده در واقع این بوده که ضمن اتصال تمام سامانه‌ها و تکالیفی که دیده شد یک خود اظهاری عمومی برای همه دیده شد که این به نظر من جای سوال دارد.

وی ادامه داد: چرا 28 میلیون خانوار مستأجر باید درگیر این کار شوند. موضوعی که باعث شد اینقدر سامانه بزرگ شود و آن همه مسائل برایش پیش بیاید و یک سری دیتاها و سوابق هم کلا از بین برود و تبعاتی هم داشته باشد.

وی تاکید کرد: کار درست این بود که مثل تمام سیستم های مالیاتی دیگر باید خود اظهاری صورت بگیرد. یا این‌که سازمان مالیاتی کار شناسایی خانه‌های خالی را انجام دهد.

کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس بیان کرد:‌ یک روش شناخته شده‌ای برای شناسایی وجود دارد و آن استفاده از تراکنش‌هاست. اما اینکه اظهار تمام خانوارهای ایرانی آن هم با یک شیوه اطلاع رسانی ضعیف در زمان کوتاه اشتباه بود.

به گزارش تسنیم، طی روزهای آینده مشروح گفت‌وگو با پژوهشگر مرکز پژوهش‌های مجلس درباره باید و نبایدهای اخذ مالیات از خانه‌های خالی منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار