کد خبر: ۲۰۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
رئیس مرکز آمار عنوان کرد؛
رئیس مرکز آمار ایران گفت: با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور، محاسبه شاخص‌های رصد اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه نظام آمارهای ثبتی در حوزه دانش‌بنیان انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان برنامه و بودجه، جلسه مشترک جواد حسین‌زاده، رئیس مرکز آمار ایران و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، در راستای عملیاتی کردن شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید، دانش بنیان و اشتغالزایی به‌ویژه موضوع دانش‌بنیان، روز دوشنبه ۲۹ فروردین‌ماه ۱۴۰۱، با حضور جمعی از معاونان و مدیران مرکز آمار ایران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، حسین‌زاده، با اشاره به فعالیت‌های مرکز آمار ایران گفت: مرکز آمار برای اجرای سرشماری سال ۱۴۰۵ به روش ثبتی مبنا، ستاد ملی سرشماری ثبتی مبنا با عضویت وزرای ذی‌ربط تشکیل می‌دهد.

رئیس مرکز امار ایران با اشاره به طرح‌های انجام‌شده درزمینه تحقیق و توسعه (R&D)، افزود: پوشش همه شرکت‌های دانش‌بنیان در طرح آمارگیری تحقیق و توسعه، ضرورت دارد.
وی ادامه داد: مرکز آمار ایران برای اجرای این طرح با استفاده از سامانه‌های تحت وب در جهت نوآوری در اجرای طرح آمارگیری مذکور آمادگی دارد.

حسین زاده ادامه داد: مرکز آمار ایران آمادگی دارد با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور، محاسبه شاخص‌های رصد اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه نظام آمارهای ثبتی در حوزه دانش‌بنیان را در دستور کار خود قرار دهد.

وی اضافه کرد: لزوم مطالعه در خصوص محاسبه سهم اقتصاد دانش‌بنیان از کل اقتصاد کشور و بررسی امکان تهیه جداول داده-ستانده این حوزه با همکاری معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور، مورد تاکید است.

در ادامه ستاری، با اشاره به اهمیت نتایج طرح آمارگیری تحقیق و توسعه، گفت: برای تهیه آمار درباره کسب اطلاعات درزمینه تعداد دانشجویان خارجی مشغول به تحصیل در ایران و خارج از کشور همکاری دو دستگاه ضرورت دارد.

در پایان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور ضمن استقبال از پیشنهادهای مرکز آمار ایران در راستای شعار سال جاری، بر لزوم انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مابین دو دستگاه برای هماهنگی هر چه بیش‌تر انجام فعالیت‌های مشترک در حوزه دانش‌بنیان، تأکید کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار