کد خبر: ۲۰۷۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
کوچه و خیابان‌های ایران، صحنه دیدنی‌های بسیار در حمایت از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین شد؛ از نوجوانانی که «نامگذار» روز قدس را ندیدند اما پای آرمان بلندی که دلیل این نامگذاری بود ایستاده‌اند، تا زنان و مردانی که قدس را فراتر از هر مفهوم سیاسی دانسته و در حمایت از آن به صحنه آمدند.

خروش موج های مردمی حمایت از فلسطین در روز قدس

روز ۱۶ مرداد ۵۸، مطابق با ۱۳ رمضان ۱۳۹۹ قمری، آغاز راهی بود که اجازه تحریف تاریخ را به رژیم جعلی صهیونیستی نداد. روزی که امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به نام «قدس» قبله نخستین مسلمانان نامگذاری کرد تا گرامیداشت آن از سوی مردم ایران و آزادیخواهان جهان، اجازه فراموشی ستم‌های غاصبان صهیونیست بر مردم فلسطین را ندهد. چهل و سه سال پس از این نامگذاری، ایران، نهم اردیبهشت ماه، یکصدا و فارغ از جناح‌بندی‌ها و گروه‌گرایی‌ها و قومیت‌ها، مظلومیت قدس و غزه را فریاد زدند.

راهپیمایی عظیم و حماسی مردم روزه‌دار و استکبارستیز ایران اسلامی در حمایت از مردم مظلوم و مقتدر فلسطین در تهران و دیگر شهرستان‌ها از ساعت ۱۰ صبح آغاز شد اما بسیاری از مردم از ساعات اولیه صبح برای حضور در راهپیمایی در مبادی مسیرهای اعلام شده گردهم آمده‌ بودند.

همچنین از شب گذشته بسیاری از گروه‌های مردمی در کنار نهادهای انقلابی و تشکل‌های مردم نهاد، برای اجرای ویژه‌برنامه‌های متنوع فرهنگی در مسیرهای راهپیمایی مستقر شدند.  

رونمایی از خیبرشکن و عماد  

مسیرهای راهپیمایی روز قدس میزبان دستاوردهای جدید دفاعی ایران اسلامی بود: موشک «خیبرشکن»؛ جدیدترین موشک بالستیک ایران با بُرد ۱۴۵۰ کیلومتر که دوربُردترین موشک بالستیک تاکتیکی جهان به شمار می‌آید و موشک «عماد» که آخرین موشک ساخت سازمان هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. 

خروش ایران و روایتِ حمایت از «مقتدر مظلوم»

 

بَنر شهدای یمنی در کنار تصویر سردار شهید، حاج قاسم سلیمانی در مجاورت موشک خیبرشکن از دیدنی‌های قابل تأمل روز قدس تهران است که پیام مهمی برای دشمنان انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت دارد.

در میدان انقلاب پرچم فلسطین توزیع می‌شود و کودکان و نوجوانان در مسیرهای مختلف راهپیمایی از پرچم رژیم صهیونیستی و تصویر سران این رژیم اشغالگر و کودک‌کش به عنوان صفحه دارت استفاده می‌کنند تا میزان دقت خود را در هدف‌گیری پرتاب دارت بسنجند.   

شمیم قدس در خیابان‌های تهران

خیابان‌های منتهی به انقلاب و غرفه‌های آن مزین به تصاویر شهدا، محصولات فرهنگی و کتاب است و غرفه‌های فرهنگی دایر شده در مسیر راهپیمایی روز قدس حد فاصل میدان آزادی تا میدان انقلاب پُر تعداد و متنوع است.

در مسیر راهپیمایی روز قدس امسال، غرفه‌ای برای «انتفاضه سوم ملت فلسطین» تشکیل شده و در آن آغاز انتفاضه سوم اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی را با توجه به عملیات‌های اخیر استشهادی در سرزمین‌های اشغالی تشریح کرده است.

تصویر شهید «یحیی عیاش»، از فرماندهان عالی‌رتبه گُردان عزالدین قسام (شاخه نظامی جنبش حماس) که این روزها عملیات‌های استشهادی در سرزمین‌های اشغالی احیاگر یاد و خاطره فعالیت‌های ضدصهیونیستی او و باعث هراس و وحشت اسرائیلی‌هاشده، در مسیر راهپیمایی به نمایش درآمد.

همچنین همزمان با روز جهانی قدس بَنری از جنایات رژیم سعودی در یمن به‌صورت اینفوگرافیک در محل چهارراه ولی‌عصر (عج) نصب شده است.

حضور گروه‌های مردمی با تصویر سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی، احمد متوسلیان و محسن فخری‌زاده در مسیر راهپیمایی روز قدس از دیدنی‌های خیابان‌های تهران است.

حضور دهه نودی‌ها در راهپیمایی امسال روز قدس به ویژه در میدان‌ انقلاب چشم نواز است و نشان از آن دارد که نسل جدید در هر موضوعی تفاوت نظر داشته باشد، حمایت از مظلومیت مردم فلسطین نقطه مشترک همه نسل‌هاست.

گروه سرود «دهه نودی‌ها» در چهارراه ولی‌عصر تهران به‌ زبان‌های فارسی و انگلیسی در حال اجرای سرودی برای حمایت از فلسطین هستند و یک گروه نمایشی هم در مقابل درب اصلی دانشگاه تهران هنرنمایی می‌کنند.

بسیجیان گردان امام علی (ع) چهارراه کالج در مسیر راهپیمایی روز قدس و نیروهای ارتش هم در مسیر راهپیمایی حضور گسترده دارند.

ورزشکاران هم آمدند تا در میادین تهران مانند میدان‌های مبارزه، آرمان حمایت از فلسطین را فریاد بزنند: حضور تکواندوکاران و کاراته‌کارها در حوالی میدان ولی‌عصر برای نمایش حرکات رزمی قابل توجه است.

حضور مقامات لشکری و کشوری 

مقامات لشکری و کشوری هم از دقایق اولیه راهپیمایی به صفوف مردمی پیوسته‌اند تا همصدا با ملت بزرگ ایران انزجار خود از صهیونیست‌ها و حمایت از فلسطین و آزادی قدس شریف را اعلام کنند: سردار «حسین رحیمی» فرمانده انتظامی تهران بزرگ، «نرگس سلیمانی» دختر سردار شهید قدس (حاج قاسم سلیمانی) و عضو شورای شهر تهران‌، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از نخستین مسئولان حاضر در راهپیمایی هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار