کد خبر: ۲۰۷۹۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۲
کارشناس بازارسرمایه گفت: سرمایه‌های ناشی از وصول سود‌های رسوب شده سالیان گذشته مجامع شرکت‌ها، دوباره در بورس سرمایه‌گذاری خواهد شد.

فرهاد رمضان گفت: طی سالیان اخیر سود تقسیمی مجامع سالیانه بسیاری از سهامداران به دلایل متعدد در حساب مالی شرکت‌های سهامی رسوب شده و اکنون با توجه به ابلاغیه سازمان بورس در راستای پرداخت سود‌های رسوب شده، بسیاری از فعالان و سهامداران در صورت دریافت مطالبات، مبالغ را مجدد در جهت سرمایه‌گذاری به بدنه بازار سرمایه تزریق خواهند کرد.

او می‌گوید: برخی نیز با توجه به شرایط بازار سهام طی دو سال اخیر ممکن است برای جبران زیان به سمت بازار‌های رقیب از جمله طلا و ارز بروند اما دو ویژگی سهولت در معاملات و دست‌یابی به عایدی‌ها، بازار سرمایه را از سایر بازارها متمایز کرده است.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، سازمان بورس باید تمامی ناشران را موظف کند تا سود‌های رسوب شده را در مدت زمان کم‌تری به حساب سهامداران واریز کنند. در غیر این صورت، سهامدار نسبت به سیاست‌گذاری سازمان در خصوص مسئله مذکور اعتماد خود را از دست می‌دهد.

همچنین زمان افزایش سرمایه شرکت‌ها نیز باید کاهش یابد که در صورت اجرای این امر سهامدار بهتر می‌تواند از نوسانات بازار در راستای خرید سهام بهره گیرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار