کد خبر: ۲۰۸۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۷
گروه استان‌ها_ عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت گفت: یک وظیفه مهمی رسانه دارد و آن این است که روایتگر صادق صحنه باشید این در حالی است که امروز در شرایط سخت و هجمه همه جانبه از جنبه رسانه‌ای قرار داریم که هدف اصلی تخریب افکار عمومی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سپهر خلجی عصر امروز در دیدار با خبرنگاران که به مناسبت هفته روابط عمومی در استانداری فارس برگزار شد، اظهارداشت: رسانه امروز نقش بی‌بدیلی در مسیرسازی و شکل‌گیری‌ افکار عمومی دارد و به هیچ موضوع مهمی مثل افکار عمومی نمی‌توان ورود کرد مگر اینکه با ورود رسانه همراه باشد.

وی با بیان اینکه شما اصحاب رسانه نقش روایت‌ساز، تبیین کننده‌ای و هدایتگر دارند، گفت: یک وظیفه مهمی رسانه دارد و آن این است که روایتگر صادق صحنه باشید این در حالی است که امروز در شرایط سخت و هجمه همه جانبه از جنبه رسانه‌ای قرار داریم که هدف اصلی تخریب افکار عمومی است.

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت با بیان اینکه درباره جنگ ترکیبی مقام معظم رهبری در هفته‌ها و ماه‌های اخیر هشدار دادند، افزود: فارغ از گرایش‌ها و سلیقه‌ها به عنوان یک عنصر رسانه وظیفه اصلی ما جهاد تبیین است که ضرورتش بیش از دیگر دوره‌ها احساس می‌شود.

خلجی عنوان کرد: جنگ شناختی قوای ادراکی مخاطب را درگیر می‌کند و از طریق جنگ روایت‌ها در بستر نبرد ترکیبی اقدام می‌شود‌ و جهاد تبیین در همین راستا مورد توجه و تاکید رهبری است.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین الزاماتی دارد که اهالی رسانه باید نسبت به آن آگاه باشند، تصریح کرد: از جمله الزامات این است که باید بیان و نقد ما منطقی و مستقیم باشد چراکه رویکرد جهاد تبیین ایجابی است تا سلبی؛ رصد و جمع‌آوری شبهات هیچ جا بهتر از رسانه نمی‌شود انجام گیرد.

خلجی با بیان اینکه در جهاد تبیین موضع و تبیین باید صادقانه و اقناع‌کننده باشد، تصریح کرد: تعیین جایگاه رسانه در جهاد تبیین مرهون کنش‌گری فعال کنشگران این حوزه است.

عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت خاطرنشان کرد: در جهاد تبیین باید بتوانید روایت اول را داشته باشید چون در غیر اینصورت جا می‌مانید.

اکبر نصراللهی، فعال و پژوهشگر حوزه رسانه نیز در این نشست به بیان مدیریت رسانه‌ای مخاطرات و بحران‌ها پرداخت و گفت: کشور ما در مواجهه با مخاطرات مستثنی نیست و بحران‌ها مربوط به زمان حاضر نیست نیز نیست.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها چه اقدامات مناسبی برای مواجهه و پوشش مخاطرات باید انجام دهد گفت: نیاز به رسانه‌ها برای تبدیل نشدن مخاطرات به بحران ضروری است و اگر راهبرد رسانه بحران‌افزایی نباشد مخاطرات به بحران تبدیل نمی‌شود.

نصراللهی تاکید کرد: آگاه بودن رسانه‌ها و آگاه کردن مدیران و مردم در بحران‌ها امری ضروری است تا خسارت مخاطرات کمتر شود.

انتهای پیام/424/ش

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار