کد خبر: ۲۱۰۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۸
رله بی متال یک وسیله کاربردی برای محافظ از خطاهای و خطرات احتمالی در تابلوهای برق است. یکی از کلیدیترین راه ها حفاظت از موتورهای برق استفاده کردن از رله حرارتی، رله مغناطیسی است.

رله بی متال یک وسیله کاربردی برای محافظ از خطاهای و خطرات احتمالی در تابلوهای برق است. یکی از کلیدیترین راه ها حفاظت از موتورهای برق استفاده کردن از رله حرارتی، رله مغناطیسی است.    

بی متال اشنایدر اتوماتیک
     

بی متال چگونه عمل می کند؟

در اثر عبور جریان الکتریکی از  رلع بیمتال هر دو فلز گرم شده و طول آنها زیاد می شود اما از آنجایی که ضریب انبساط  دو فلز متفاوت است، بی متال به سمت فلزی که ضریب انبساط پایین تری دارد خم می شود. این جابجایی به وسیله ی اهرم یا به صورت مستقیم کنتاکت ها را قطع یا وصل می‌کند. از این ویژگی در فیوزها و رله های بی متال استفاده می شود.

در رله های حرارتی ، سه تیغه تعبیه شده که سیم حا مل جریان چند حلقه به دور آن پیچیده می شود. در اثر عبور جریان اضا فه بار، هادی ها گرم ، حرارات به بیمتال منتقل می شود و با عث خم شدن تیغه می شود. حرکت هر یک از بیمتالها به اهرمی فشار می آورد و با جا به جا شدن اهرم ، یک میکرو سوئچ که دارای کنتاکت تبدیل باز و بسته است تغییر وضعیت می دهد و مدار فرمان را قطع می کند. این رله ها تنظیم پذیر هستند.

در نمونه ی سه فاز رله بی متال یا اور لود از سه پل قدرت برای عبور جریان اصلی مصرف کننده تشکیل شده و دو کنتاکت فرمان دارد. یکی کنتاکت بسته جهت قطع مدار تغذیه ی کنتاکتور و دیگری کنتاکت باز که پس از عمل بیمتال بسته می شود و برای اطلاع دادن از خطای حاصل در مدار است.

 

معتبر ترین برندهای بی متال کدام اند؟

در بازار ایران به سادگی شما می توانید از برندها زیر استفاده کنید.

  • اشنایدر الکتریک
  • ABB
  • ایتون
  • هیوندای
  • پارس فانال
  • LS
  • سیگما ( sigma)
  • زیمنس
  • نوآرک (noark)

شما می توانید براساس بودجه خود، براساس نوع عملکردی که از رله نیاز دارید، هر یک از برندهای بالا را انتخاب کنید.

توضیحات تکمیلی

در صورت تمایل به خرید هر یک از محصولات برق صنعتی می توانید از فروشگاه الکتروشتاب ( سایت بابا ادیسون ) مشاوره رایگان دریافت کنید. همچنین در سایت بابا ادیسون مقالات تکمیلی جهت راهنمای خرید و اطلاعات تکمیلی برای شما قرار داده ایم، با مراجعه به سایت بابا ادیسون هم می توانید از مقالات ارزشمندی که به صورت رایگان در اختیارتان قرار داده ایم استفاده کنید.

 

خرید از معتبرترین فروشنده های بازار ایران

خرید بدون واسط به شما کمک می کند تا هزینه های نهایی خود را به کمترین حد ممکن برسانید. خرید بدون واسط از فروشگاه بابا ادیسون به دو صورت حضوری و اینترنتی قابل انجام است.

الکتروشتاب یک فروشگاه (فروشگاه اینترنتی بابا ادیسون) در عرصه برق صنعتی است که از سال 1385 آغاز به فعالیت کرده است.

بدون واسط، کالاهای مورد نیاز خود را در حوزه برق صنعتی می توانید از بابا ادیسون تامین کنید.

ما تامین کننده مستقیم بیش از بیست برند ایرانی و خارجی معتبر در حوزه برق صنعتی هستیم. در صورتی که تمایل به خرید کنتاکتور و خرید بی متال دارید می توانید از طریق سایت بابا ادیسون اقدام کنید.

ما در کمترین زمان ممکن کالاهای مد نظر شما را با پایین ترین قیمت موجود در بازار، به دست شما می رسانیم.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار