کد خبر: ۲۱۱۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۲
شاخص کل بورس با اُفت ۴ هزار و ۹۴ واحد در تراز یک میلیون و ۴۹۸ هزار و ۵۰۹ واحد متوقف شد.

امروز شنبه (۱۸ تیر) شاخص کل بورس با رشد هزار و ۵۳۱ واحدی آغاز به کار کرد و در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۴ هزار و ۱۳۴ واحد قرار گرفت . در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با اُفت ۴ هزار و ۹۴ واحد در تراز یک میلیون و ۴۹۸ هزار و ۵۰۹ واحد متوقف شد.

آقای آراد پورکار تحلیلگر بازار سرمایه گفت:امروز بازاری کم جان و بی رمقی را داشته ایم و ارزش معاملات مانند هفته‌های گذشته کم بود. بحث تعطیلات فردا در روند بازارامروز اثر گذار بود و دیگر اخبار مهمی حاکم بر بازار  نبود.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم هزار و ۹۲۹ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «فولاد» و «مبین» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «سابیک»، «شستا» و «فمراد» سه نماد پر تراکنش بودند.

شاخص کل هم وزن هم با اُفت ۲ هزار و ۶۸۸ واحدی روی پله ۴۱۵ هزار و ۸۳۰ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۳ هزار و ۹۲۰ میلیارد سهم به ارزش هزار و ۹۲۹ میلیارد تومان رسید.

شاخص فرابورس هم با اُفت ۹۱ واحد روی پله ۲۰ هزار و ۴۵ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک هزار و ۲۴۰ میلیارد و به ارزش ۴۶۳ میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های فولاد، مبین و شبریز به ترتیب با ۴۴۶.۱۸، ۳۰۸.۱۸ و ۱۵۹.۸۹ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های فارس، فملی و میدکو به ترتیب با ۷۴۵.۴۱، ۳۰۴.۵۶ و ۲۸۴.۲۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در شاخص کل فرابورس

نماد‌های شاوان، دماوند و مارون به ترتیب با ۵.۷۴، ۴.۴۶ و ۲.۱۵ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های آریا، غضینو و فغدیر به ترتیب با ۱۲.۳۴، ۸.۲۶ و ۷.۳۲ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعتی بورس

امروز فلزات اساسی بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۳۳۹ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «خودرو»، «شیمیایی» و «فرآورده نفتی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های سکرما، لسرما و غزر بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های ختور، ورنا و وساپا بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های تبرک، ثعمرا و کتوکا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت بپیوند، تاپکیش و تلیسه بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، فردا و همای و بیشترین عرضه فروش را نماد‌های همای، کمند و پارند در بورس ایران داشتند.

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و سپیدما بیشترین عرضه فروش را نماد‌های اوصتا، اعتماد و اراد ۴۲ در بورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های کمند، همای و کیان بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شستا، کمند و خودرو بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند. نماد‌های اراد ۸۶۴، اراد ۱۰۸ و اراد ۹۵۴ بیشترین ارزش معامله و نماد‌های دی، سمگا ۲ و کرمان بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار