کد خبر: ۲۱۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۶
دبیرکل خانه کشاورز گفت: در صورتی که دولت شدت تبخیر، تعرق و بهره وری بیشتر آب را در دستور کار قرار دهد می توانیم طی یک برنامه 20 ساله وضع ذخایر آبی کشور را از حالت بحران خارج کنیم و از همین رهگذر شاهد رونق بخش کشاورزی علمی باشیم.
به گزارش  تجارت آنلاین از خانه کشاورز؛ عیسی کلانتری در نشست شورای مرکزی این دبیرخانه با انتقاد از اینکه برای توسعه بخش کشاورزی طوری برنامه ریزی و جدیت به خرج می دهند که تصور می شود ما روی منابع عظیم آبی نشسته ایم، افزود: بررسی های میدانی در برخی از دشت های کشور نشان می دهد تاکنون تا 50 درصد بیش از نیاز گیاه آب رها شده به طوری که با عدم رعایت قوانین تبخیر و تعرق در مصرف آب در این دشت ها نیز تولید کاهش یافته است.
وی اظهار داشت: البته بارندگی های اخیر رضایت کشاورزان و مدیران وزارت نیرو را جلب کرده و امیدواریم سال زراعی و باغی خوبی داشته باشیم.
وی با اشاره به فضای خوب ایجاد شده از اثرات برجام، اظهار امیدواری کرد که کشاورزان بتوانند برای رونق بخش کشاورزی از سرمایه های آزاد شده و امتیازات رفع تحریم ها در جهت استفاده از فن آوری های نو در بذر، کود و سم بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه کشاورزی به دلیل حداقل وابستگی نسبی خارجی و ارزی، خسارات ناشی از تحریم ها را تحمل کرده اما در عین حال به شدت نیازمند تکنولوژی های نو در این بخش است، گفت: کشاورزان ما نباید از نتیجه تحقیقات فنی کشاورهای توسعه یافته که ما به راحتی قادر به دستیابی به آنان نیستیم، محروم شوند.
دبیرکل خانه کشاورزی ضمن اظهار امیدواری از درک عمیق وزیر نیرو برای برنامه های صرفه جویی آب، افزود: تا زمانی که این برنامه ها کارشناسی بوده و براساس قوانین و مقررات مصوب اجرا شود کشاورزان نیز همکاری صمیمانه ای خواهند داشت.
کلانتری؛ در پایان از برخوردهای نامناسب سازمان های آب منطقه ای گلایه مندی کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: