کد خبر: ۲۱۴۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۰

بهره‌گیری از ظرفیت صادراتی فرش ماشینی

محمد تولایی
رئیس اتاق بازرگانی کاشان

به دنبال آن هستیم تا دانش و تجارب شرکت‌کنندگان در هر نمایشگاه را به اشتراک گذاشته، سطح ارتباطات خود را گسترش داده و اهداف اقتصاد و صنعت کشور را از رهگذر این رویداد اقتصادی محقق کنیم. زمان برگزاری نمایشگاه کوتاه است ولی همین زمان کوتاه خون تازه‌ای درشریان‌های صنعت جاری می‌سازد تا صاحبان صنعت به کمک آن بتوانند ضمن تبادل اطلاعات، زمینه همکاری با یکدیگر را هموارتر کنند. این امید وجود دارد که صاحبان صنایع با هم‌افزایی همگانی، گره‌ای از صنعت باز کنند و افقی روشن پیش‌ روی آن روشن شود.
سال گذشته پس از یک دوره رکود نمایشگاهی ناشی از شیوع کرونا، نمایشگاه فرش ماشینی با سیاست‌گذاری‌های جدید با موفقیت برگزار شد که افزایش چشم‌گیر متقاضیان برای شرکت در نمایشگاه چهاردهم یکی از نتایج موفق آن در دوره قبل است که از ۱۰۶ شرکت‌کننده در دوره گذشته به ۱۴۰ شرکت افزایش پیدا کرد.
طی چهار سال گذشته وزرای مختلف صنعت، معدن و تجارت، برگزاری نمایشگاه فرش ماشینی و صنایع وابسته و سیاست‌گذاری آن را به عهده اتاق کاشان به نمایندگی از تشکل‌های فرش ماشینی گذاشتند. بر این اساس، اتاق کاشان با تلاش‌های مستمر و پیگیری تمامی تشکل‌ها و جامعه علمی و تولیدکنندگان و با همکاری سازمان توسعه تجارت و شرکت نمایشگاه بین‌المللی ایران تلا شکرده تا با برنامه‌ریزی و برگزاری دو دوره در راستای تقویت رقابت سالم و ایجاد قواعد روشن برای حضور سالانه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت فرش ماشینی و تمامی تشکل‌های مربوطه اقدام کند. از سفیران و رایزانان اقتصادی بازارهای هدف دعوت کردیم تا از این نمایشگاه بازدید کنند و ضمن آشنایی با توانمندی‌های ایران در این حوزه، زمینه توسعه سطح روابط ایران با کشورهای موردنظر را فراهم کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار