کد خبر: ۲۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
مدیرکل دفتر میو ه های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی پیش بینی کرد: امسال هفت میلیون و 300 هزارتن میوه در این حوزه تولید شود که نسبت به سال گذشته رشد خوبی را نشان می دهد.
 ابوالقاسم حسن پور روز یکشنبه در حاشیه بازدید بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها افزود: سال گذشته 6 میلیون و 700 هزارتن میوه های گرمسیری تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شد.

به گفته وی، بنابراین امسال یک میلیون تن انار، 10 هزارتن انجیر، یک میلیون و 200 هزارتن خرما و چهار میلیون و 700 هزارتن انواع مرکبات تولید می شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته از محل صادرات محصولات باغی 2 میلیارد تومان ارزآوری داشته ایم اظهارداشت: امسال نیز پیش بینی می شود در بخش میوه های گرمسیری نیز بیش از 100 هزارتن پرتقال، حدود 130هزار تن انار و 160 هزار تن خرما به کشورهای هدف صادر شود.
وی براین باور است که ایران توان تولید میوه های گرمسیری بیش از میزان کنونی را دارد تا باغداران ما در صحنه های جهانی حضور پیدا کنند.
 
** صادرات انار به کره جنوبی
حسن پور در ادامه افزود: همچنین امسال با اقدامات صورت گرفته، آفت دانه سفید انار در اغلب استان های کشور از جمله اصفهان، فارس، ایلام، خراسان و استان مرکزی کنترل شد به طوری که شاهد کاهش سوختگی و دانه سفیدی انار بودیم.
وی ضمن خرسندی از تولید یک میلیون تن انار در سالجاری گفت: امسال توانستیم صادرات انار به کره جنوبی را از سربگیریم.
وی خاطرنشان کرد: باغداران از این موضوع راضی هستند که می توانند انار تولیدی را بدون هیچ دغدغه ای صادر کنند.

منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: