کد خبر: ۲۱۸۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۵
بازیکنان و مدیران تیم ملی درکنار اهالی فدراسیون، در قطر چقدر به جیب زدند؟
حالا انگیزه مصاحبه‌های شتابزده از سوی بازیکنانی نظیر سردار آزمون و همچنین وزیر ورزش برای ابقای کی‌روش تا جام‌ ملت‌ها بیشتر نمایان می‌شود. گویا فدراسیون هیات رئیسه ندارد و همه برای تیم ملی تعیین تکلیف می‌کنند و آنها نیز تبدیل به ماشین امضا شده‌اند

جام‌جهانی قطر برای تیم ملی ایران مثل پنج حضور قبلی، خیلی زود و با برگزاری تنها سه مسابقه مرحله گروهی به پایان رسید اما در این دوره حرف‌وحدیث‌ها فراتر از مسائل فنی مرسوم در مورد کالبدشکافی باخت، به حواشی مالی تیم ملی و مسوولانش رسیده است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ ناآرامی‌های اخیر اجتماعی در اوج مشکلات اقتصادی در ایران باعث شد حضور تیم ملی در جام‌جهانی به میزبانی کشور کوچک قطر، زیر ذره‌بین مردم و خبرنگاران قرار گیرد و حالا با گذشت ۱۰روز از بازگشت تیم ملی به کشور اطلاعات پشت‌پرده از جریانات مالی اطراف تیم ملی به بیرون درز کرده است که برای هواداران موافق و مردم مخالف، شوکه کننده است.

 

اولین نکته بارز که حین بازی‌های تیم ملی در جام‌جهانی نیز خودش را نشان داد، حساسیت های مردم نسبت به پاداش تقسیم شده بین بازیکنان تیم ملی بود که البته برخی مدیران فرصت طلب فدراسیون نیز در این مسیر بی‌نصیب نمانده و به نان و نوایی رسیدند.

اغلب هواداران و علاقمندان تیم ملی معتقدند تیمی که با قبول دو شکست در یکی از مهیا ترین گروه‌های جام‌جهانی برای صعود، حذف شد و یکی از بدترین نتایج تاریخ را با خوردن شش گل از انگلیس ثبت کرد، از اساس چه پاداشی باید دریافت کند؟ در مقابل عده‌ای هم دلیل پرداخت ابن پاداش ره نه مسائل فنی و نتایج داخل زمین چمن، بلکه حواشی سیاسی اطراف ملی‌پوشان و کادرفنی می‌دانند.

 

چمدان سکه نبی در قطر چه شد؟

ماجرا از دیدار بازیکنان با رئیس‌جمهور شروع شد؛ جایی که اطلاعات واثق تابناک نشان می‌دهد ۶۶۰ قطعه سکه طلا به اعضای تیم‌ملی پرداخت شده است. خبرنگار تابناک کسب اطلاع کرده که مهدی محمدنبی این تعداد سکه را همراه تیم به قطر منتقل کرده است تا در کمپ تیم ملی و در فرصت مناسب بین بازیکنان و احتمالا کادرفنی تقسیم کند اما حالا خبر می‌رسد با وجود نتایج ضعیف تیم ، نبی که نایب رئیس فدراسیون فوتبال نیز محسوب می‌شود بدون مصوبه هیات رئیسه فدراسیون ۴۵۵ قطعه از آن را بین حاضران در هتل الریان تقسیم کرد!

این پرداختی جدا از رقم پاداش ۱۵هزاردلاری است که گفته شده بعداز پیروزی مقابل ولز بین نفرات تیم تقسیم شد. پیش از این نوشتیم که یک و نیم میلیارد تومان نیز در همان شب به کارلوس کی‌روش به عنوان پاداش برد تقدیم شد.

بنابراین تکلیف ۲۰۵ سکه باقیمانده از این تعداد تا امروز نامشخص بود که در ادامه این گزارش سرنوشت آنها نیز مشخص شده است.

 

مدیران همراه تیم ملی چقدر به جیب زده‌اند؟

طبیعی است که مدیران تیم ملی خودشان را هم در این بذل و بخشش پاداش های نجومی نادیده نگرفته اند و مهدی محمد نبی در کنار خراطی، حمیسی و معتمدکیا نیز از این پرداخت‌ها بهره برده‌اند. در همین حال برخی منایع می‌گویند چند بازیکن عمدتا نیمکت نشین تنها ۸ هزاردلار دریافت کرده‌اند.

حالا مشخص می‌شود نایب رئیس فدراسیون به چه دلیل بر سر تصاحب صندلی سرپرستی تیم ملی اینقدر اصرار داشت و چندهفته با رضاییان عضو هیات رئیسه فدراسیون رقابت داشت. عملکرد نبی در اداره حواشی تیم و ماجرای سرود تیم ملی نمایان است و قطعا در جای خود به آن نیز خواهیم پرداخت‌.

حالا انگیزه مصاحبه‌های شتابزده از سوی بازیکنانی نظیر سردار آزمون و همچنین وزیر ورزش برای ابقای کی‌روش تا جام‌ ملت‌های آسیا بیشتر نمایان می‌شود. گویا فدراسیون هیات رئیسه ندارد و همه برای تیم ملی تعیین تکلیف می‌کنند جز اعضای بالاترین نهاد تصمیم‌گیر در فوتبال ایران! 

هیات‌رییسه‌ای که مثل دوره گذشته تنها ماشین امضای تصمیمات اتخاذ شده دیگران است و از خود استقلال و حق رای و توانی برای تاثیر در مسائل کلان فدراسیون ندارد و بازیکن تیم ملی برای آنها تصمیم سازی می‌کند.

گروه مدیرانی که دلیل علاقه وافرشان به کارلوس کی‌روش نیز همینجا در لابلای تقسیم پاداش بین اعضای تیم ملی لو می‌رود.

 

آیا حاتم بخشی در دوحه، سند قانونی مدیریتی دارد؟

رقمی حدود ۶۰۰میلیون برای بازیکنان اصلی و تعویضی و ۳۰۰میلیون برای ذخیره‌ها حیرت آور است.

پرسش این است که آیا این پرداختی‌ها امضای اعضای هیات رئیسه فدراسیون را داشته است؟ آیا فدراسیونی که تا خرخره در بدهی و مشکل مالی دست و پا می‌زند و تیم ملی‌اش هیچ اسپانسری در این دوره جام‌جهانی نداشته، باید چنین بی باک و بدون واهمه از حسابرسی، بریز و بپاش کند؟ آیا موفقیت بزرگی به دست آمده است که رسانه‌ها و مردم از آن آگاه نیستند؟

حالا دلیل عدم همراهی منصور قنبرزاده در سفر دوحه و خودداری از امضای صورتجلسات مرتبط با پاداش ها بیشتر مشخص می‌شود. 

خبرنگار تابناک مطمئن شده که فدراسیون فوتبال ارقامی ارزی را هم به مدیران اعزامی فوتبال به قطر که در هتل گرندلوکس مستقر بوده‌اند، پرداخت کرده است که شامل برخی روسای هیات‌های استانی و مدیران کمیته‌ها و دپارتمان‌ها و البته چند مدیر سازمان لیگ بوده‌اند. البته این مبالغ بسیار کمتر از چیزی است که نبی و گروه معتمدش در اطراف تیم ملی فوتبال به جیب زده‌اند.

 

سرنوشت ۲۰۵ سکه باقیمانده در چمدان نبی

گفتیم که تعداد سکه های اهدایی رئیس جمهوری به تیم ملی ۶۶۰ قطعه بود و ۴۵۵ تای آن حین برگزاری مسابقات بین نفرات تیم و کادر همراه تقسیم شد که قطعا رسید و امضاهایش برای رسیدگی دقیق موجود است. 

آیا ۲۰۵ قطعه سکه طلای دیگر به خزانه فدراسیون رسید؟ پاسخ منفی است چرا که امروز با خبر شدیم این تعداد سکه بین روسای کمیته‌ها و دپارتمان ها و همچنین کارمندان فدراسیون تقسیم شده است تا همه از این سفره پر برکت جام‌جهانی به اندازه گلیم خود سهمی برده باشند.

نحوه تقسیم هم طبق اطلاعاتی که به خبرنگار تابناک رسیده به این نحو بوده است:

۳۰ میلیون تومان کارمندها
۴۰ میلیون تومان دپارتمان‌ها
۵۰ میلیون تومان کمیته‌ها

 

مزد شکست با سلطان وعده‌ها

به این ترتیب جام جهانی قطر برای مدیران فدراسیون فوتبال ایران با خوبی و خوشی به پایان رسید و رئیس فدراسیون هم قرار نیست به هیچ مرجعی پاسخ دهد که پس تکلیف وعده‌هایش چه شد؟ آیا تیم ملی با دریافت شش گل از انگلیس در قطر آبروداری کرد؟ چرا علی‌رغم وعده‌های متعدد تاج ، تیم ملی برای نخستین بار در تاریخ به آمریکا باخت؟ 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار