کد خبر: ۲۱۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
دقایقی پیش صورت گرفت،
رئیس جمهور در اولین روز سفر استانی به خراسان جنوبی از بخش‌های مختلف کارخانه کویرتایر در شهرستان بیرجند بازدید کرد.

بازدید رئیس جمهور از کارخانه کویرتایر بیرجندبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به همراه جمعی از اعضای هیات دولت امروز (پنجشنبه) در نخستین سفر دور دوم سفر‌های استانی دولت وارد مرکز استان شد و مدول دوم تصفیه‌خانه شهر بیرجند با اعتبار ارزی معادل ۲۳ میلیون یورو با حضور آقای رئیسی به بهره‌برداری رسید.

رئیس جمهور سپس در کارخانه کویر تایر بیرجند حضور یافت و از بخش‌های مختلف بزرگترین واحد صنعتی استان بازدید کرد.

مدیرعامل شرکت کویر تایر در این بازدید گفت: این کارخانه سال ۱۳۷۷ به بهره‌برداری رسید و اکنون ۲۴ سال از فعالیت این مجموعه صنعتی می‌گذرد.

سید محمدحسین زینلی از مشارکت ۳۱ هزار سرمایه‌گذار خرد در این مجتمع صنعتی خبر داد و گفت: حدود ۷۰ درصد سهام این کارخانه وابسته به گروه سرمایه گذاری امید متعلق به بانک سپه است.

وی با بیان اینکه سهم کویر تایر از ارزش افزوده بخش صنعت استان ۲۳ درصد است ادامه داد: در حال حاضر هزار و ۳۰۴ نفر به صورت مستقیم و چهار هزار و ۷۸۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این کارخانه مشغول فعالیت هستند.

مدیرعامل شرکت کویر تایر گفت: این تعداد ۱۸ درصد شاغلین بخش صنعت استان و ۳۸ درصد شاغلین بخش صنعت شهرستان بیرجند را تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه از ۴۲ شهر ایران سرمایه آورده‌ایم تا این مجموعه کار خود را شروع و ادامه فعالیت دهد گفت: کار ما در کویر تایر به جایی رسیده که ۲۰ درصد تایر سواری مورد نیاز کشور را تامین می‌کنیم.

زینلی با اشاره به اینکه تا چند سال قبل فقط رینگ‌های ۱۳ تا ۱۵ (ویژه خودرو‌های پراید، پژو و سمند) را تولید می‌کردیم اظهار داشت:، اما امروز برای خودرو‌های شاسی بلند نیز رینگ تولید می‌کنیم و شعار ما تولید لاستیک در کویر تایر برای پراید تا پرادو است.

وی اتکا به دانش بومی و داخلی سازی طی هشت سال گذشته را از اقدامات انجام شده در این کارخانه دانست و گفت: اگر به دنبال محرومیت‌زدایی در شرق کشور هستیم باید کار اقتصادی صورت گیرد و اگر به دنبال رشد و توسعه هستیم باید سرمایه گذاران برای مشارکت ورود کنند.

مدیرعامل کارخانه کویر تایر با بیان اینکه این مجموعه با هفت رکورد ملی و انحصاری منحصر بهفرد، دستاورد‌های ماندگاری در ۲۳ سال فعالیت پرافتخار خود کسب کرده است افزود: جایگاه اولین تولید کننده تایر سبز همچنین اولین سازنده پرس پخت در کشور از آن ماست.

رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت در نخستین سفر دور دوم سفر‌های استانی دولت صبح پنجشنبه وارد بیرجند شد.

۱۵ عضو هیات دولت، رئیس جمهور را در اولین مقصد دور دوم سفر‌های استانی همراهی می‌کنند و به عنوان نمایندگان تام‌الاختیار رئیس جمهور در شهرستان‌های استان حضور می‌یابند.

دیدار مردمی رئیس جمهور در ورزشگاه آزادی بیرجند از برنامه‌های اولین روز این سفر است و چند طرح بزرگ اقتصادی و عمرانی با حضور آقای رئیسی در این استان افتتاح می‌شود.

سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی نوزدهم شهریور سال گذشته انجام شد که سومین سفر استانی دولت سیزدهم بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار